Jag älskar att läsa! Jag är en riktig boknörd och läser nästan varje dag, och det får jag tacka min fantastiska mamma för. Vår nedervåning har en hel vägg med bokhyllor proppfulla med böcker, så brist på litteratur har aldrig funnits, haha. Har så många godbitar jag vill ta mig igenom, både av hennes litteratur och litteratur jag köpt själv, men nu tänkte jag tipsa om just en sådan godbit jag läste ut igår! Te och en god bok när man är sjuk är ju svårslaget liksom. ;)

 
Den heter "In i minsta detalj" och är skriven av Kristin Emilsson. Det är en ingen djupare bok, utan sådär härlig att bara plöja igenom en ledig dag eller på tågresan till jobbet. Jag är en sådan som gillar att blanda litteratur. Ibland läser jag sådana här lättare och chick lit-böcker, och ibland grottar jag ned mig rejält i historiska böcker eller romaner som verkligen krävs att analyseras och tänkas igenom. En blandning är bäst tycker jag!
 
Såhär beskrivs handlingen på baksidan av boken;
Freja och Anton har all anledning att vara nöjda med tillvaron. Deras största problem är om väggarna i den nyrenoverad vindsvåningen i Sofo ska målas tofuvita eller äggskalsvita. Livet är utstakat och planerat in i minsta detalj- ingenting har lämnats åt slumpen.
 
Ända tills den dag ett oväntat dödsfall skakar om tillvaron och tvingar dem att bege sig långt utanför tullarna till Antons barndomsstad, den lilla småländska utflyttningsorten Idemåla. Snart står det klart för Freja att det är mycket hon inte vet om Antons familj. När hon börjar nysta i trådarna förstår hon att det finns saker i hennes mans  förflutna som kommer att påverka deras liv mer än hon någonsin kunnat drömma om. 
 
In i minsta detalj är en feelgoodroman om storstad och landsbygd, om kärlek och vänskap, om gamla hemligheter och nya- och om en katt som inte heter Leif.
 
Min personliga åsikt är att den är väldigt läsvärd! Jag förstår att den inte låter så speciell handlingsmässigt, men det är ändå något med den som sticker ut, även om den är lite "en i mängden"-roman. Men jag älskar den! Man får en bra bild av karaktärerna, intrigen kommer snabbt, spänning byggs upp på ett sätt som verkligen gav mig hjärtklappning, och hela boken är bara härlig på så många plan! ♥ Ska verkligen läsa mer av Kristin Emilsson!
Matilda Berlin

Tack för tipset!! Ska absolut ta och kika in den =)) KRAM Finaste <3

Dixi Wonderland

Jag läser nästan aldrig böcker. De få jag köper är ofta från en känd profil som jag tycker om :P

Angelica Wåhlin

ÅÅh, tack snälla för tips! Håller precis på att hitta tillbaka till min läslust så är ständigt på jakt efter fler böcker :D

Henrik Olsson - Föreläsningar

Vad härligt! :)

Jag önskar att jag var bättre på att läsa mer!! :)

Celine

Tack för tipset! Den där ska jag lägga till på min läslista!

enna

Så mysigt, krya på dig <3

Elin

Åh vilka härliga bilder!! Hoppas din dag varit fantastisk, kram!!

Johanna

Kan sakna och läsa... älskar sträckläsa, och det är svårt med en 3,5åring hemma, men det kommer väl en tid då han inte ah tid med mamman så hon kan läsa igen :)

Julia Svensson

Åh så mysigt!!

Pauline Hurtig

låter som en bok för mig :)

My Nordqvist

Bra tips :D

NICOLE

Å vad kul :) Skulle också vilja läsa mer, det får bli mitt mål till hösten =)

hanna

åh jag kollar på det typ varje dag, helt besatt för tycker det är så roligt att se alla fina klänningar haha :D
Jag vet att jag vill ha något med spets, tror det lutar mot nå prisses liknade, för det är ju såååå sååå fint!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress