Hejsan på er!
Onsdag idag, och den startades med fys! Sedan hade vi projekttid, och efter det åkte jag och en tjej i min utbildning till ett äldreboende där vi hade ett inbokat möte.
 
I min utbildning ska vi som slutprojekt göra ett dansprojekt med koppling till stadsdelen Skäggetorp. Jag har valt att fördjupa mig i de äldres liv och historia då jag tycker att de håller en stor del av grunden som vårt samhälle är uppbyggt på. Därför ska jag med hjälp av dessa äldre på boendet göra en dansföreställning av deras liv där den gemensamma nämnaren är att de alla nu sitter på samma äldreboende i just Skäggetorp, trots så olika livshistorier. 
 
Så idag hade vi alltså vårt första möte där! Det var jättetrevligt och det blev både kaffe och fika med finporslinet, haha! De var så glada och villiga att prata så jag fick en del användbar information. Vi ska dit snart igen för att få fram lite ytterligare!
 
Imorgon är det torsdag, och då börjar tre dagar med julshower igen, tjohej! ♥
Emelie Andersson

Åh vad mysigt :)

Matilda Berlin

Oj vilket spännande projekt!! Ska bli så spännande att se (för jag antar att det kommer komma bilder från uppvisningen) vad ni kommer fram till =) KRAM fining <3

My Nordqvist

Men åh vilket häftigt projekt!!! :D

Sarah

Så kul och lycka till med dansprojektet :) <3

Sv: Jaa det känns jobbigt att kolla på det från Simons gård :/

Henrik Olsson - Föreläsningar

Vilket spännande projekt! :) Lycka till med det :)

Carolina

Åh så fint gjort och så roligt de äldre måste tycka att det är! Hoppas att de får komma på uppvisningen sen :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress