Jag vill verkligen bli bättre på att uppdatera min kategori "Mina språkstudier", dels för att jag vet att många här tycker det är intressant, speciellt med mina kinesiskastudier, och dels för att hålla mig själv lite extra motiverad till det som är en stor del av mitt liv, men som ändå känns lite tungt och svårt ibland!
 
Följer detta konto på YouTube som jag tycker är riktigt bra och har delat en video med dessa två killar plus några till förut då de gick igenom språkskillnader mellan engelska, koreanska, japanska och kinesiska som var riktigt rolig!
 
Nu lär Vai Dave några grundliga fraser på kinesiska samt vad som kan vara bra att veta om man ska besöka Kina! Tyckte denna video var riktigt bra och underhållande, och framförallt lärorik om man inte läser kinesiska! ^^
 Om ni undar över det andra asiatiska språket de pratar är det koreanska!
Boel

Kul! :D

Gabriella

Så roligt!!

Therese

Det är ett fräckt språk :P

Carolina Thoor

Jag och min pojkvän ska inom en snar framtid besöka Kina, så då passar den här videon bra. Tack ska du ha för tipset! :)

Sv; ja, det är den. Det var så lite så :)

Tilda Barkselius

Ska se till att kika in den!

jessy

kul :D

Netti Starby

Vilken bra video! :-D Kramis

J

Roligt!

Linda

Jag saknar att inte lära mig mer kinesiska, men ska definitivt börja igen om vi flyttar tillbaka till BJ :-)

LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior

åh älskar såna här videos 😃

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress