19 april 2017

Galoppombyten!

Hästar

I torsdags hade jag ridlektion och denna gång andra passet på Sunburn!
Då alla var lediga flyttade vi fram lektionen och red klockan 12.00 istället för 19.15 som vi vanligtsvis gör och det var skönt! Fick äntligen rida i dagsljus igen, haha, och eftersom vädret var så bra red vi faktiskt utomhus! ^^
 
Som senast red jag henne på snodd då hon som tidigare nämnt är väldigt ung och behöver hjälp med att hitta sin ram i dressyren. Vi började skritta fram och som senast när jag började ta i henne stretade hon emot och testade mig lite, haha. Hon är inget jättefan av den där snodden, men efter passets gång brukar hon vänja sig!
 
Förra gången hade jag problem med hennes högersida och hon bara tryckte ut den och gick allmänt snett på de raka spåren. Den här gången gick det bättre! Lite fick jag såklart jobba, speciellt på när vi red på medellinjen och hon inte hade någon vägg att stötta sig emot, men överlag var hon mycket rakare och kom igenom mycket snabbare!
 
Fokus för dagen var galopparbete där vi övade galoppombyten. 
Övningen var att vi red in i galopp på medellinjen från valfritt varv, vände en volt åt vänster eller höger beroende på vilket varv vi kom i, höll galoppen genom volten för att sedan komma ut på medellinjen igen och byta galopp. Detta gjorde vi även i trav innan för att få kläm på övningen, men då gjorde vi uppnebarligen inga byten samt att vi la två volter, en på varje sida av medellinjen, istället för en. 
 
Överlag är jag nöjd! Både hon och jag var lite förvirrade när det var galoppombyten och hon fick fel galopp och jag fattade fel galopp och hej och hå, haha, men jag är ändå nöjd! För mig handlade passet mer om att fortfarande hitta henne och få kläm på henne, vilket jag verkligen kände att jag gjorde.
 
Jag är väldigt nöjd för att vara andra gången på denna vackra prinsessa. ♥
 
 
elin

Vilken fin bild , hoppas du får en toppen bra dag <3

Netti Starby

Vad kul att det gick bra! <3 Kramis

Carro

Härligt att du är nöjd! :)

Katta

Vad roligt att det gick bra! Och så söt hon är :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Härligt att du är nöjd med lektionen :)

Julia Svensson

Så fin häst

JoJo

vad skönt att ni kunde flytta fram lektionen då alla var lediga :) kram! <3

Boel

Vilken sötnos!

My

Åh vad roligt att det gick bra! Är ju lite klurigt med en lite yngre outbildad häst men roligt att du börjar på koll på henne :)

Amanda CL

Låter mysigt :)
kram

Matilda Berlin

Men åh vad härligt att rida på dagstid istället =) Kram fina du!

Anita

Så fin :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress