Jag vet att mina ridpass-inlägg har kommit upp ganska sent efter lektionen, och det ber jag om ursäkt för! ♥ De tar ganska lång tid att författa dem och jag vet inte riktigt om någon faktiskt bryr sig om att läsa hela inläggen, haha, men jag skriver dem även för min egen skull för att kunna titta tillbaka. Så nu, en vecka sent, kommer inlägget om förra torsdagens ridpass! 
 
Hade en mycket bättre lektion denna gång än gången innan!
Började skritta fram och redan där kändes hon ganska så pigg och framåt. Vi gjorde en riktigt krånglig övning som kallades för gammaldags serpentinbågar. Ni som rider vet ju hur vanliga serpentinbågar ser ut, och de ser ut som nedan; 
 
 
Hittade tyvärr inga bilder på gammaldags serpentinbågar, men detta är en bra grund. Varje gång man nu red över medellinjen gjorde man en sväng inåt för att få en ny insida på hästen för att sen svänga tillbaka ut på bågen. Förstår ni? Nej, inte jag heller, haha. Det var himla rörigt till en början, men sen började jag få till det hyfsat i alla fall.
 
Gypsy var dock inte lika glad, haha, och tyckte övningen var jobbig, men den var väldigt bra för henne. Senare i passet jobbade vi även tagen bakdel, lite förflyttningar med bogarna och slutor och öppnor på stora volter, och då kom hon loss riktigt fint. ♥ Är väldigt nöjd med passet!
 
Ikväll väntas ännu ett pass och hoppas det går lika bra, och ber åter igen om ursäkt för att detta kommer upp en vecka sent! ♥
 
Gabriella

Håller tummarna för att det går lika bra!!

ajlimullersandvik.blogg.se

Hoppas att det går som det ska :D

Hanna

Jag älskar föl så söta! Eller djur bebisar över lag :d

Dixi Wonderland

Detta fick mig verkligen att minnas mina gamla ridskoledagar :P

Terese

Hoppas din dag har varit bra!!

sv: Tack fina!!
Kramis

Emelie Andersson

Det låter spännande och kul att du är nöjd över passet :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress