I torsdags red jag terminens sista ridlektion på min älskling Gypsy. ♥
 
Tyvärr blev det ingen lyckad sista lektion som man kanske hade önskat, men men. Den senaste tiden har jag ridit i hennes vanliga sadel då dressyrsadeln jag brukar rida i varit upptagen. Det är inget fel på Gypsys sadel, den är rätt bekväm, men jag får aldrig in rätt längd på stiglädrena i den. Det är otroligt irriterande och påverkar min ridning negativt då jag aldrig får något ordentligt stöd i fötterna och den mesta tiden måste rida utan stigbyglar. Det är såklart bra att göra det, men det i mellan åt, inte varje pass. Så det var en faktor till att det inte gick så bra. Kände bara att jag behövde skriva ut det här, haha, då det är något som har frustrerat mig i minst de tio senaste lektionerna. 
 
I alla fall, passet reds utomhus vilket var trevligt, men jag kände direkt att detta inte var Gypsys dag. Jag vet egentligen inte så mycket vad jag ska säga, för det var inget bra pass. Vi jobbade mycket sidvärtsrörelser och motsatta slutor, vilket brukar vara bra övningar för Gypsy då de är lösgörande. Men inte den här gången. Jag fick inte alls igenom henne och hon kändes bara nonchalant mot mina hjälper. Några skänkelvikningar med öppnor och slutor blev bra, men det var basically it. 
 
Hon kändes bara seg och inte alls samarbetsvillig genom hela passet vilket var väldigt tråkigt. Men det är ju sånt som händer. Alla pass kan inte vara bra. Lite synd bara att det var just det här passet då jag inte får rida henne på ca tio veckor nu. 
 
Men äpple fick hon och det blev puss-och kramkalas innan jag släppte ut henne i hagen för sista gången. Min kärlek till denna häst går inte att beskriva. ♥
 
  
Tuva Björnwall

tråkigt att det inte gick så bra. Avskyr när man aldrig hittar rätt längd på stidlädrena. väldigt söt är hon iallafall ;)

Alice

Men åh vad jobbigt! :( Hoppas det går bättre nästa gång!!

Hanna

tack så mycket :D
ja lite mer blond och längre ska det bli men sen så :D

Julia

Åh vad synd att sista lektionen inte gick så bra!

Hej! Har en giveaway på min blogg just nu där du har chansen att vinna en valfri klocka. Hade varit så kul om du ville vara med! Länk hittar du här: http://juliasvenssons.se/2016/juni/giveaway-vinn-en-klocka.html#comments

Emelie Andersson

Ändå mysigt att ni fick avsluta terminen tillsammans, ni är så fina<3

sv: tack finis <3

Gabriella

Åh så tråkigt att lektionen inte blev lyckad, kram!!

Mallan

Men tio veckor går fort ;) haha!

Terese

Aww, fina pollen!

sv: Tack fina du, det var en bra jobbdag tack och lov!
Kram

Bambi

Vad tråkigt att det inte gick nå bra :( Har ju inte mycket erfarenhet av ridning - men tillräckligt för att förstå hur frustrerande det måste ha varit!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress