Här kommer då andra delen i min lilla serie "Dansare på YouTube" där jag med andra ord tipsar om de dansare och koreograer jag brukar titta på och inspireras av! ^^
 
Kyle Hanagami
Riktigt duktig koreograf som jag faktiskt upptäckte rätt nyligen, men ! Han har bra koreografier, leker gärna med lite specialeffekter i sina videos (t.ex att han gör de lite mer som filmer, det finns en handling runt dansen) och sätter inte alltid sig själv i centrum utan låter de andra dansarna synas mycket!
 
 
 
Ian Eastwood
Väldigt talnagull koreograf och dansare med en väldigt unik dansstil, många skulle nog till och med kalla den för "udda". Ofta väldigt tekniska och precisa koreografier vilket är riktigt imponerade! Även han tycker om att leka med specialeffekter och många av hans videos är mer som kortfilmer/musikvideos då en handling leder fram till dansen. Här delar jag en sådan så ni får ett litet exempel, men har har såklart även videos som endast är fokuserade på dansen!
 
 
 
Yanis Marshall
Riktigt cool kille som slog igenom i Britain's Got Talent då han dansade i högklackat! Jag har aldrig sett en koreografi av honom då han inte har högklackat på sig, haha, och han är verkligen helgrym på det! Väldigt feminina koreografier med mycket attityd!
 
Linn Strömberg

Kyle var ju gaaalet bra! Så jäkla snygg koreografi :0

Ebba Granholm Ström

Det där är så otroligt olikt den dans jag dansar haha! :)
Sv, Åh då är inte jag ensam med att vara mini-fotat och mini-händig haha!

line cecilie

stilig!

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Den sista, så grym! Haha jag kan inte ens gå i klackskor liksom...

Men min favorit är fortfarande Matt Steffanina. Han är grym!

Elin

Jättebra tips! Nu har jag nåt att kolla på ikväll! :D

Flisan

sv: ja eller hur haha :P

Ida - foto & häst

Älskar Yanis! Så otroligt duktig och så himla klockrena danser :D

coffeeandcupcake.blogg.se

Riktigt duktiga på och dansa va dom :) Hoppas du får en fin söndag :)

Terese

Åh älskar att kolla på sådant här!

sv: Tack så supermycket fina!
Tack detsamma till dig!
Kram

MATILDA

vad duktiga :D

A M

Wow vad häftigt att kunna dansa så!

Sarah

De e kul o kolla på dans på youtube :)

N A T H A L I E

Wow grymma dem är! :) kram

Yasmine

Haha, den sista var bäst! Grymt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress