Som vanligt red jag min älskling Gypsy i torsdags, men det passet var inte mycket att hänga i julgranen.
Det började bra, men efter ett tag sa min ridlärare att mina stigläder var ojämna, vilket jag inte kände. Jag försökte ändra dem, men de kändes bara fel, så jag la upp dem istället och körde hela passet utan stigbyglar.
 
Dock fick detta under denna lektion väldigt dålig inverkan på min ländrygg och mitt ena knä. Jag satt verkligen så obekvämt i sadeln och var faktiskt nära att bryta ihop för det gjorde så ont. Inte bättre blev det av att Gypsy var väldigt seg vilket gjorde att jag fick driva på onödigt mycket vilket inte underlättade smärtan. Det var bara något med sadeln denna gång som verkligen inte stämde.
 
Sidvärtsörelser stod i alla fall på schemat, både skänkelvikningar och slutor på rakt spår, och där var hon faktiskt väldigt fin och är nöjd med henne på det området. Formen var helt okej, men hon var verkligen inte så pigg och jag orkade heller inte göra så mycket åt det på grund av min smärta. Jag gjorde så gott jag kunde, men hon var inte riktigt på humör. 
 
Hon har också en väldigt dålig vana att börja "harva ridbanan" i slutet av passet då hon känner mjölksyra i kroppen och inte orkar hålla formen. Då drar hon ned huvudet vilket blir väldigt jobbigt att rida med. Så det är en vana som vi hoppas försvinner när hon bygger upp mer muskler i halsen. Gypsy är ju inte jättutbildad och arbetet jag har gjort med henne de senaste ett och ett halvt åren har utvecklat henne jättemycket. Det är bara att kämpa på så försvinner den ovanan med ju mer hon stärker hals och kropp.
 
 
Julia

Så fin häst!
sv: Åh tack detsamma fina du! kram

Tuva Björnwall

himla fin är hon!!

Fanny

men åå typsikt att det ska göra ont :(

sv: ja det var nästan rätt :D studentfotografering till inbjudningskorten!!

Ewelina

Så tråkigt :( Hoppas det går bättre näsa gång!

Terese

Aw, hoppas träningen ger ännu mer resultat men låter ju som en supermysig häst!

sv: Ja det är verkligen behövligt! Ja men visst är dem inte supermysiga!
Kram

CAMILLAESI

Vilket fint namn hon har! :)

JoJo

hoppas att det kommer gå bättre nästa gång :)

sv; färgerna är jättehärliga i verkligheten också! :D kram <3

Carina Marianne Holst

Var rädd om dig!! Kramar!

Josefine

Usch då..

sv: Eller hur :)

Tilda Barkselius

Åh vad jobbigt att du fick så ont, hoppas det går över fort!

Anonym

Men så söt!! Tråkigt att passet gick dåligt:((

Amanda - Exklusiv skönhetsblogg på BeautyBoulevard

Usch tråkigt att det inte känns bra med ryggen och så, jag fick ofta ont i nacken när jag red. Men det hjälpte med en perfekt-sit "väst" som mamma köpte mig. Kram!

Gabriella

Hoppas att det går bättre nästa gång!! Kram

http://siliiins.blogg.se

Vacker!! :-)

Flisan

sv: hade du en bra helg? :)

Bambi

Men aj ... Jag är ingen hästtjej så - men har ridit tillräckligt för att känna igen mig i smärtan du beskriver. Det lät ju extremt drygt :/ Övning ger färdighet antar jag, så så hon inte "harvar" mer dvs, och jag hoppas att du får bukt med sadeln vid nästa pass.

svar: haha vad kul :P Jag blev döpt efter bambam i flintstones. Den lilla killen som jämt slår på saker med sin träklubba. Jag spelade trummor under den perioden så det liksom bara blev så. Sen övergick det till Baam och sen blev det Bambi av någon anledning :P

Emelie Andersson

Ibland blir det ju så, men det är alltid tråkigt. Nästa gång kommer gå bättre! :) <3

linah

<3<3

Denise

Faktiskt vanligt att rida med olika långa stigläder då de allra flesta människor har olika långa ben! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress