12 april 2016

Bogarna innanför.

Hästar

Ridningen i torsdags gick bra och det var fint väder vilket gjorde att jag både kunde skritta fram och av utomhus vilket Gypsy verkligen gillade! Framridningen var lite snabbare än vanligt vilket inte passar Gypsy. Hon behöver få gå en stund i både skritt och trav för att hitta ett bra utgånsläge till en bra form, men det hann hon inte riktigt hitta.
 
Jag jobbde på i alla fall och sen i galoppen (vilket är hennes svagaste gångart så jag blev lite chockad faktiskt) lossnade det och jag fick ihop henne mer. Fortsatte jobba formen genom övningarna som var mycket innanför spåret. Det genomgående temat för dagen var bogarna innanför vilket kortfattat kan beskrivas med att hästarna sätter bogarna lite innanför spåret. Det är lite som en öppna, men istället för att flytta över frambenen på ett annat spår flyttas bara bogarna. 
 
Så det jobbade vi mycket mer och det blev ett bra lösgörande arbete för henne vilket resulterade i en himla fin och trevlig form. Hon var lite seg, inte lika pigg som senaste passet, men ändå bra framme. Så nöjd. 
 
 
Emelie Andersson

Så roligt att det kändes så bra även i hennes svagaste gångart :) bra jobbat vännen <3

jessy

Va mysigt :)

Terese

Så fin häst!

sv: Tack fina! Detsamma!!
Kram

Natalie Salazar

aaa tur att vi löste det men usch va arg jag va då men som tur blev vi klara blev riktigt nöjd :)

Emma Grann Fotografi

Så härligt!!

Julia

Så fin häst!
sv: Ja det var det verkligen! kram

MALIN

Vilket bra pass :) Härligt att du blev nöjd! Kram

Amanda CL

kul med ett bra ridpass :)

Emelie Andersson

Du har blivit utmanad på min blogg, hoppas att du känner dig manad vännen :) <3

Linn Strömberg

Skönt att du är nöjd med passet :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress