Hej hej!
Torsdag idag och trots höstlovet vankades det ridning, dock klockan 13 istället för klockan 19 vilket uppskattades otroligt mycket! Så skönt att rida innan jobbet och faktiskt utomhus i ljus!
 
Då min sötnos Gypsy går handikappridning på torsdagsförmiddgar (så stolt över henne att hon är så duktig med det!) fick jag prova en annan häst, Blixten! Jag hade aldrig ridit honom förut och inte suttit på en annan häst än Gypsy på över ett år, haha, så det var spännande!
 
Han var väldigt snäll med en underbar galopp, men såååå olik Gypsy. Om man kan beskriva Gypsy som kort och kompakt kan man beskriva Blixten som lite lång och sladdrig, haha. Så ja, ni förstår att det var en väldigt stor skillnad. Jag fick verkligen tänka om i mitt sätt att rida.
 
Vi värmde upp och jag märkte att han var väldigt lätt i munnen, och han reagerade snabbt på mina hjälper. Stundvis var formen fin, men ofta var den lite överallt, haha. Vi jobbade lite småsaker som öppnor och mycket galopparbete. Jag vet inte exakt vad jag ska säga då jag inte känner honom så bra, men för att vara första gången är jag nöjd och min ridlärare tyckte att det såg väldigt bra ut och vill se oss tillsammans fler gånger. Så vi får väl se... Bara hon inte tar Gypsy ifrån mig helt, haha. ♥
 


 
Linn Strömberg

Spännande och lärorikt att testa en ny häst :D

Sara

Verkar så roligt att rida, har dock aldrig suttit på någon häst :P Kram

Cajsa Lindahl

Ja, de är ju det! :D Har dock upptäckt att en av dem som jag hade denna filmkväll med, vi är lite för lika på alla sätt att det är inte ens kul att umgås med henne. Det är som att umgås med sig själv och det vill man ju inte..xD Men älskar henne för det. :) Men vi håller med varandra om ALLT. Skit-irriterande. xD

Christina

Så mysigt att rida på dagtid :)
Hoppas du har haft ett fint lov :)

Emelie Andersson

Åh vilken sötnos och det är ju bra att rida olika hästar, det ger ju egentligen mer kunskaper än om man bara rider en och samma häst :) Men du kommer säkert ha Gyspy mycket ändå. Bra att ha en i reserv ibland :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress