22 oktober 2015

Dressyrclinic!

Hästar

Dressyrclinicen jag var på i måndags var väldigt intressant och lärorik!
Det kom en kvinna (minns ej vad hon heter tyvärr) som hade jobbat både hos Kyra Kyrklund och Jan Brink, så himla häftigt! Temat för clinicen var sits och inverkan och medan hon pratade red fyra ridlärare, bl.a min, omkring på banan. Det var så roligt att se dem rida och man såg verkligen att de kan sin sak! Blev så inspirerad av att se min lärare. ^^
 
Hon pratade om hur sitsen påverkar inverkan på hästen och bad ryttarna i perioder att förändra sin sits på olika sätt så att vi skulle kunna se skillnaden på en bra och dålig sits. Hon hade väldigt många bra tips och det var verkligen intressant att se hur mycket sitsen faktiskt påverkar inverkan på hästen. Hon var väldigt bra och pedagogisk och jag kände verkligen att jag lärde mig mycket! Så nöjd.
 
Då det är teorivecka den här veckan har jag ingen ridlektion idag utan det var clinicen som ersatte den. Då blir det extra tid över till annat så ska ta en fika med mamma och syster och sen dansa. :)
 
Kram på er! ♥
isabella

kul! :)

linah

men va roligt:D! <3

Cajsa Lindahl

Ja, det är ju det! så otroligt vackert! <3

Sara

Låter riktigt roligt :)

Josefine

Roligt med clinic!

sv: Ja verkligen superskönt :)

Jasmine

Svar: Roligt att du har bloggat i flera år - du var ung när du startade bloggen. Vad fick dig att börja blogga?
Kram

Natalie Salazar

härligt :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress