10 januari 2015

Tillbaka med Gypsy!

Hästar

I torsdags red jag min första lektion på Gypsy efter två veckors uppehåll på grund av röda dagar. Det var så härligt att träffa henne igen och sitta på hennes rygg! ^^ För det första var hon hos tandläkaren innan jul och har nu fått tillbaka sitt vanliga träns med bett som hon bara gått med den här veckan och för det andra hade hon blivit så rädd en lektion innan att hon skenat iväg och slängt av en tjej. Så hon var inte riktigt sig själv med andra ord.

Vi värmde upp och körde ganska så lugnt hela lektionen eftersom både vi och hästarna haft en lång ledighet från hårda dressyrpass. Vi jobbade stora och små volter i galopp och lite tagen bakdel, vilket gick väldigt bra! I helhet var lektionen rätt så bra med många bra moment, men vi hittade inte riktigt varandra. Vi började göra det mot slutet och då är det bara att ta vid där nästa gång, :) Min lärare sa ju det själv att det kan ta lite tid innan man hittar varandra igen efter ett uppehåll och det säger jag inte emot. Jag älskar Gypsy och snart är vi tillbaka där vi var innan jul!

Det bästa är nästan, nu när jag har ridit henne så länge, att min lärare börjar se oss som ett, hihi. T.ex så var jag först att rida henne på hackamore för jag känner henne bäst och sen när vi pratade sa hon "Gör så som känns bäst, du känner henne så pass bra att du vet vad som funkar bäst." Jag vet inte varför, men såna grejer känns så skönt att höra. ^^

Ha en trevlig lördag! 
ebba

svar: ja riktigt kul, han tackar!
kram

ebba

svar: nej inte kul alls :( tack <3
kram

Ida Lindborg ♡

åh så härligt att läraren ser er som "ett" måste vara bästa känslan :D och att det går så bra!

Sv: Tack snälla! :D

sawo

fin blogg :)

Josefine

Ni hittar snart varandra igen ska du se :)

sv: Hahah ja, jag tycker ju bättre om hoppning.

KEAMY

sv: Jaa visst gör den! :D <3 Mango Temptation <3

Sarah

Va kul för dej att du fick rida på henne igen efter uppehållet :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress