Tisdag, 21/7

Efter frukosten gick vi ned till stranden allhop, denna gång en annan strand vid campingen. Där träffade vi några svenskar som också var där som Anders och Malin kände och en familj umgicks vi väldigt mycket med under veckan. De hade en dotter och en son, 14 och 10 år, och det visade sig att jag och dottern hade vår musiksmak väldigt gemensamt. Så det blev lite fangirlande även på semestern, haha. ;) Vi badade och solade och jag började redan få en rejäl solbränna. Vi åt en god kokosglass och på kvällen satt vi tjejer ute och spelade spel och käkade Toffifee medan killarna var nere i byn. Mysigt!

Onsdag, 22/7

Jag gick upp och tränade vid klockan 7.00. Väldigt annorlunda att träna utomhus och i grus, haha. Jag hade hörlurar i för att inte väcka de andra och ett tag fick jag även publik av grannbarnet som tyckte det var otroligt intressant med en tjej som hoppade runt, haha. Väldigt skönt var det i alla fall att dansa lite, men varmt! Sen blev det stranden igen där jag åt en jättegod kycklingsallad till lunch och på kvällen begav vi oss till grannstaden (vi bodde i Vrsar) Porec. Väldigt fin stad vid bl.a hamnen, men även i jättefina kvarter. Många affärer och marknadsstånd, ändå med puls, men ändå lugn. Dit rekommenderar jag att åka!

Torsdag, 23/7

Detta var inte min dag. Jag gick upp och tränade igen, men var så trött. Kände mig sliten och trött hela dagen så när vi kom hem från stranden somnade jag några timmar. Då mådde jag mycket bättre, men jag fick inse att jag blivit utmattad och inte kunde träna något mer under semestern. Även om man tror att man inte blir så varm och påverkad av värmen blir man verkligen det. Förutom att jag var trött och seg hela dagen var det en bra dag. På kvällen träffade vi den andra familjen igen och gick ned till hamnen i Vrsar. Där tillbringade vi många timmar med att bara gå runt, äta gott och vistas vid "nöjesfältet". Jag åt även chokladkebab, så sjukt gott! Det var pannkaka med grädde, nutella, florsocker, chokladsås och massor av riven choklad. MUMS.

Fredag, 24/7

Pappa, syster och Malin  begav sig iväg på en båttur till några grottor, men jag, mamma och Anders var hemma och chillade och fixade lite saker i huset. På eftermiddagen sedan gick vi ned till stranden och då körde vi även lite volleyboll. Kul! På kvällen var det fiskfestival i Vrsar så det var stånd överallt längs med hamnen där de tillagade fisk. Så mysig stämning! Vi var där med den andra familjen så vi åt lite mat på en resaturang (där det visade sig att ägaren var från Norge och kunde både norska och svenska, haha) och sen gick vi barn runt lite själva. Det fanns både live-musik och istriansk folkdans att se, himla häftigt! Jättehärlig kväll!

Solnedgången över fiskfestivelen i Vrsar.

Elin

Åhhh!

Valeria

gud vad härligt att vara utomlands! :)

Johanna Svensson

Kul att läsa hur du har det :)

Underbar bild !

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Jättefin bild! Så roligt att läsa hur det har varit! Är smått avundsjuk, haha!

Erica

Så fin bild :)

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Svar: haha, okej! Trodde seriöst det var omöjligt för så himla nära ligger väl inte Kroatien? :o

Flisan

sv: haha ja eller hur :P

Jessy

sv; det var det verkligen :)

Louise

hoppas du haft en bra dag ! Nu ska jag sova så säger godnatt! :)

Emelie Andersson

Vilken fin bild! :)

sv: Ja det är lätt bästa maten, jag bara älskar grillat! :) Ja jag är så nöjd över passet igår, det behövdes verkligen efter vår svacka. Ja lite stolt över mig själv är jag nog, som jag får kämpa med denna häst! Tack så mycket, blev nöjd även fast den blev enkel! <3

Hihi desamma, det skulle vara jättekul att få träffa dig i verkligheten. Kul att du hade lagt till mig på instagram också :)

Ja det tycker jag verkligen, och jag säger inte bara det för att du ska få självförtroende (även om det är väldigt bra att du får det) utan för att jag verkligen menar det. Du är så sjukt duktig <3

Ja precis, och de är absolut inget fel med att vara ridskolehäst. Jag är imponerad att de hästarna klarar det. Det som din lärare säger stämmer säkert. Du är nog Gypsys lilla guldklimp och du har säkert lärt henne en massa, det tvivlar jag inte en sekund på. Så glad för din skull att du fick höra det också :) <3

miningalinn

Låger så härligt!!(:
Sv: ja verkligen!(:

Jessy

Skulle med vilja åka iväg :)

Minna

Wow vilken plats! Lät ändå oerhört härligt:)

Sv: vad kul! Vad gillade du mest i London? Hur länge var du där?:D

hanna

super fin bild!

Boel

Mysigt det låter! Himla fina bilder :D

Skogsraah ☾

Åh vad härligt det låter!

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Svar; haha, okej. Jag tänkte mer att för mig med bil till Stockholm tar drygt 4 timmar... och det ligger ju inte så jääättelångt bort, så därför lät det omöjligt för mig att åka så där långt på bara en dag ;o Men jag skulle lätt vilja göra det!

Emma Engström

Har aldrig hört talas om att det finns fiskfestival :'D Härligt att träna så tidigt!