Att flyga flygplan är något som många måste göra i livet. Man kanske ska på semester till Gran Canaria eller hälsa på släktingar någonstans eller så måste man på ett viktigt möte i USA. Många känner sig osäkra för att flyga och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var en av dem. Även om jag har flugit tio gånger så är jag ändå alltid lite pirrig, men slappnar av så fort jag är i luften, alltså inget extremt.
 
Jag vill hjälpa alla som känner lite oro inför att flyga genom att dela med mig av en liten lista med tips och saker att tänka på som jag satt ihop. Tipsen är mina egna samt lite mer professionella tips. Oavsett om du är rädd för en flygkrasch, känner dig klaustrofobisk eller något annat, så hoppas jag att du kan ta hjälp av något av dessa tips och göra flygturen lite lättare . ^^
 
* Andas lugnt.
 
* Luften inne i planet är mycket bättre än den utanför.
 
* Dörrar och fönster är stängda för din säkerhet.
 
* Piloten och flygvärdinnorna har lång utbildning och är där för att hjälpa dig- var glad att det inte är din outbildade mamma som ska flyga planet.
 
* Man skulle inte flyga om det var farligt eller om något är fel på planet.
 
* ALLA ombord har genomgått säkerhetskontroller och kan omöjligt ha något farligt med sig.
* Tänk vad roligt/skönt det ska bli att komma fram/hem.
 
* Tänk på hur roligt du haft/kommer att ha.
 
* Tänk positivt och slappna av- tänk absolut inte på det värsta och spänn dig inte, sjunk ner i sätet och bara andas.
 
* Det är noggrant bestämt hur många passagerare och hur mycket vikt planet får ta och man skulle aldrig överstiga den.
 
* Känslorna att känna sig instängd, stressad o.s.v. är inte farliga- det är bara känslor och kan inte göra dig eller någon annan något ont.
 
* De du reser med finns för att stötta dig.
 
* Om du reser själv, ta tillfället i akt och prata med den bredvid- kanske får du en ny vän?
 
* Att flyga är det säkraste transportmedlet.
 
* Tänk på alla gånger du flugit och hur bra det har gått.
 
* Tanken att något hemskt faktiskt händer är 1 på 11 miljoner.
 
* Det hjälper inte att få panik- du kommer inte ut eller fram snabbare för det, du kan lika gärna vara lugn och njuta av resan.
 
* Du är inte ensam om att känna dig osäker.
MATILDA

så bra inlägg :D

Amanda [SPONTAN]

Så himla bra inlägg! Tycker verkligen så himla synd om de som är flygrädda, själv älskar jag nämligen att flyga :)

VERONICA - modeblogg

Faktiskt super bra inlägg och så bra tips tjejen! :) Hoppas din dag blir fantastisk, ha det bäst tjejen. Kramar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress