28 januari 2014

Kajsakavat!

Hästar

Hej!
Igår hade jag ridlektion som vanligt och det var hästbyte. Jag fick en häst jag aldrig ridit förut, nämligen Kajsakavat! Ett ungt, bara 7 år, fuxsto med trevligt temperament. :) Det jag märkte snabbt var att hon hade väldigt svårt att hålla ut vägarna. Hon fuskade gärna i hörnen och svängde gärna lite tidigare o.s.v så det fick jag verkligen jobba jättemycket med. Första halvtimmen ungefär var väldigt jobbig då hon tog tid att mjuka upp (hon hade inte gått lektionen innan så då tar det lite längre tid att få de varma i kroppen) och stretade emot. Sen gick vi in på en övning och fortsatte jobba med framdelsvändningar. Det gick helt okej! Man får hela tiden ha i bakhuvudet att hon är yngre än de andra och mer oerfaren så varenda övning som går bra är ett stort steg för henne och det sa min lärare också. Vissa gånger gjorde hon jättefina framdelsvändningar!
 
Sen hände det! Efter den övningen var hon som förvandlad. Hon lyssnade perfekt, höll ut och var mjuk och fin i min hand. Hon kändes så fin! Verkligen en häst med potential. På slutet innan vi skrittade av fick vi skritta en stund på kort tygel och då var hon verkligen perfekt. Hon böjde så fint på nacken och gick så fint. ♥ Det kändes som en helt annan häst och allt slit i början ledde verkligen till något bra. Rolig häst att rida och ser fram emot nästa vecka! ^^
 
Imorgon är det friluftsdag. Vi fick välja aktiviteter och jag ska ha ett Friskis och Svettis pass på förmiddagen och så ska jag spela squash på eftermiddagen. Kul! ^^
 
Ha det bäst!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress