22 augusti 2014

Humanistdag!

Värt att minnas

Godkväll!
Sitter just nu uppkurad i min mysiga säng efter en härlig dag med humanister. ^^ Tänkte berätta lite om den innan jag somnar. Vi gick först en stadsvandring alla ettor, tvåor och treor som två som gick kulturlinjen höll i. De berättade lite om olika hus i ett mycket vackert område, mycket intressant. Sen fikade vi på Färgaregården och tvåorna presenterade oss ettor för alla treor med hjälp av intervjuerna de gjorde häromdagen. Efter lunch hade treorna en liten frågesport med oss i aulan och sen fick vi sluta. ^^
 
Jag och Nora gick en sväng på stan och åt mat hemma hos henne innan vi gick till insparksfesten klockan 19.00. Den var i parken och bara med humanister. Alla var så trevliga! De tog i hand och pratade väldigt mycket och var väldigt måna om oss och att vi inte skulle ta oss hem själva så sent. De tvingade inte heller någon att dricka alkohol vilket kändes väldigt bra, för om det är något med mig själv jag känner mig riktigt säker på är det att jag aldrig kommer att dricka som minderårig. Den punkten är jag väldigt hård på.
 
En väldigt bra kväll i alla fall! Alla humanister är så jordnära och ansvarstagande, de brydde sig verkligen om oss och inget kändes obehagligt. Allt känns så annorlunda liksom. Jag umgicks liksom med 18-19-åringar som jag umgås med mina kompisar och det kändes lite annorlunda. Jag kände mig stor, haha. Det kändes annorlunda, men bra! ♥
 
Nu är första veckan i gymnasiet avklarad och helgen ska spenderas med Hilda. ^^ Så imorgonkväll sover jag över hos henne, så mys. ♥
 
Godnatt på er! 
Sara

Fin blogg du har :)

Inga-Linn

Sv: Ja, det är det verkligen!:D

Aili

Låter som en bra kväll! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress