1 april 2014

Dressyrprogram.

Hästar

Hej! 
Hade ridlektion igår och hade som sagt Blackburn. :) Det var så härligt väder ute (det var t.o.m ljust när jag åkte hem vid 19, tjoho!) så vi började med att skritta fram runt gården. ^^ Vi ska rida upp ett dressyrprogram om några veckor och vi får välja program mellan LC:1 upp till LA:1 om jag minns rätt. Tänker nog ge mig på något av LB eller LA, har inte riktigt hunnit kolla på dem än, men har ridit alla lätt LC program flera gånger och LB:1 så vill gärna ha lite utmaning, men får se. Ska rådfråga min ridlärare nästa gång vilket hon tror passar för säkerhetsskull. :)

I alla fall, vi jobbade mycket med allmänna moment som kommer i programmen. Volter, vägar, korrekta hörnplaceringar, tempoväxlingar o.s.v. Mycket precisionsövningar. En dressyrbana är 40•20 meter och eftersom ridhuset är större så hade vi satt upp små staket så att vi kunde träna på rätt storlek, det var bra. 

Jag och Blackburn samarbetade bra och fick fina och noggranna vägar, något jag är väldigt nöjd med då det kan påverka poängen massor om man slarvar. Hans form kunde varit bättre. Det gick, men inte så bra som jag velat. Jag hade inte så bra stöd i handen och "tappade" honom lite, men ändå helt okej. :)

Imorgon är det onsdag och då har vi nationellt prov i engelska, uppsatsdel. Annars händer inte så mycket imorgon. :)

Kram.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress