Hej!
På lördagen när vi vaknade så var det dags för hälften av grupperna att äta frukost klockan 8.00 och de andra grupperna skulle ha morgonbön klockan 8.00. Jag hade bön först och klockan 8.30 ungefär var det vår tur att äta frukost. I matsalen satt det också lappar på olika tvärgrupper som vi skulle vara i under dagen. Jag hamnade med Frida från min grupp och med Ida från min klass och Kajsa från min parallellklass, det var de jag kände. Vi var ungefär 12 stycken i min grupp tror jag och vi hade namnet "Rödbetorna". Efter frukosten var det samling i våra riktiga grupper, inte tvärgrupperna, i våra hus för lite mer information och min grupp skulle skriva en förbön till kvällens mässa.
 
Klockan 10.00 var det dags för dagens första pass i våra tvärgrupper och vi började med att prata om påsken. Vi pratade om påskens olika symboler och så och fick lära oss rätt så mycket nytt och så fick vi godis i ett stort påskägg. :) Klockan 11.00 hade vi det andra passet och då hade min grupp sånglektion tillsammans med en annan grupp. Det var verkligen jättekul! Vi började värma upp hela kroppen. Sen började vi sjunga lite lätt och sen gjorde vi massor, verkligen massor, av roliga övningar. Vi lärde oss en sång och bl.a så skulle vi stå ensam och titta in i en vägg och sjunga, ligga på golvet och sjunga, vara två och två och leka "spegelbild" (den ena gör en rörelse och den andra står mitt emot och gör likadant), vara i två grupper då ena gruppen satt i en ring på golvet och sjöng början av låten medans de andra gick runt ringen och sjöng slutet av låten samtidigt och när pianot slutade spela skulle de som gick sätta sig ner och massera någon i ringen och lite andra övningar. :) Det var jättekul!
 
Sen klockan 12.00 hade vi (de grupperna jag åt frukost och bad med imorse) middagsbön i Kapellet och 12.30 hade vi lunch och då hade de andra bön. Klockan 13.00 var det samling i fritidshuset och vi skulle i våra tvärgrupper gå ett spår i skogen och göra olika stationer och svara på frågor i form av " Vilken/vilket ska bort?". Eftersom alla inte kunde gå samtidigt så hade min grupp lite fritid och då passade vi på att umgås. Sen var det vår tur att gå iväg och vi gjorde olika stationer och svarade på frågor. På en station skulle vi t.ex hitta en nyckel till en låda, ta oss igenom ett stort "spindelnät" av rep och bygga ett så högt torn som möjligt av vedträn. På varje station fick vi olika poäng beroende på hur bra det gick. Det var jättefint väder, lagon kallt och vi var ute i ungefär två timmar. ♥
 
Senare hade vi dagens sista pass, pass 3, och då pratade vi lite om ondska och fick göra lite saker runt det ämnet, bl.a skriva ner något dåligt vi hade gjort i livet och sen så eldade vi upp lapparna. Senare var det dags för kvällsmat och efter det lite fritid och sen var det samling igen i fritidshuset. Då fick vi reda på att vi skulle ha en egen liten Melodifestival! Varje grupp, inte tvärgrupperna utan våra riktiga, hade 45 minuter på sig att förbereda ett nummer som sen skulle visas upp och bedömas av några ledare som var domare. Vår grupp bestämde att jag skulle sjunga en vers av Cascadas låt " Every time we touch", den långsamma versionen, och sen skulle resten av gruppen komma in iklädda soppåsar till Harlem Shake och dansa!
 
Efter 45 minuter började lokalen fyllas igen och det började! Vi var tredje numret ut och allt gick bra förutom att när vi skulle köra vår Harlem Shake så stannade musiken... Det blev inte riktigt som vi tänkt, men det gick bra ändå, haha! Vi kom iallafall inte sist. Det var allt från vackra ballader till ett superkul nummer då två killar var utklädda till Barbie och Ken och sjöng "Barbie Girl" och sen kom fyra killar till in utklädda och med superstylat hår och dansade! Riktigt roligt var det! Inte så oväntat så vann de. :)
 
Efter en fartfylld och riktigt rolig Melodifestival så hade vi en liten mysig kvällsmässa då min grupps förbön lästes upp, vi sjöng, tog nattvarden och så. :) En jättemysig och rolig dag och kväll! ♥
 
Fortsättning följer!
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress