Hej!
Idag var det ännu en dag på dagiset och den var precis lika kul och mysig som alla andra dagar!
Jag har ritat med barnen, lekt och läst så många sagor att tungan känns ansträngd, haha, men jag gör det mer än gärna. De är så söta! ♥ Idag på en av samlingarna så var jag med en grupp som kallas för Småkrypen. Det är de allra minsta barnen. Först så lyssnade vi på lite lugn musik och alla skulle ligga ner och slappna av. Sen gjorde vi lite andra småsaker, bl.a en lek då de skulle ta någonting ur munnen på en liten gosedjursgroda vid namn Grodis. Det de sen fick upp skulle vi sjunga en sång om. :) Om de fick upp t.ex ett kort med stjärnor så sjöng vi Blinka lilla stjärna. De är så duktiga och gör rörelser till också! :) Sen hjälpte jag några små att måla handavtryck. Jag målade de på händerna och så fick de trycka händerna mot ett papper. :) Sånt gjorde jag med när jag var liten! På lunchen gick jag och min fina klasskompis Vilma som praoar på den andra avdelningen hem till mig och åt amerikanska pannkakor! Mums! Sen gick vi tillbaks och dagen avslutades några timmar senare med mellanmål. :)
 
Imorgon är det fredag och första veckan på dagiset är avklarad! Det har gått väldigt fort och jag längtar redan till nästa vecka. ♥ Imorgon eftermiddag åker jag med min konfirmationsgrupp på ett stort konfirmationsläger tillsammans med de andra grupperna i församlingen. :) Stället dit vi ska ligger en bit härifrån så vi ska åka buss och så stannar vi där över helgen och kommer hem på söndagen. Jag ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade, jag ska försöka fixa något tidsinställt inlägg och så ska jag försöka blogga lite från mobilen om det går. :) Det blir kul med läger! ♥
 
Ha det bra! :D
//
 
Nelly

Härligt att du trivs så bra på din praktikplats, och vad roligt med läger! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress