Hejsan!
Igår fick jag en dålig och en bra nyhet! Jag hjälper ju till i ett stall där det finns två unghästar och en åttaåring. Efter att den fina, stora fuxen tyvärr avlivades på grund av benskador så kom då istället en liten minishettis som jag har gått promenader med, lekt i paddocken med, borstat och myst med. Igår fick jag reda på att hon åkt tillbaka till sin ägare, hon var bara till låns, dels för att hon blivit sjuk och dels för att den fyraåriga lilla flickan som red henne börjar växa ur henne. Jag tyckte detta var väldigt tråkigt då jag och hästen fått bra kontakt och jag inte hann säga hejdå. Väldigt synd, jag kommer sakna henne jättemycket. ♥ Det kommer nog att ta ett tag innan tanken sjunker in att hon inte är kvar där längre. :( Det viktigaste för mig är ändå att hon mår bra, var hon än är. ♥ Nu håller de på att leta ny häst till dottern så helt tomt kommer det ändå inte bli på "småhästfronten." :)
 
Nu till den bra nyheten! Eftersom jag är rätt liten till växten och hästarna är rätt så stora så har jag inte fått rida, vilket är helt förståligt. Det blev det dock ändring på igår! Jag har ju ändå vuxit rätt mycket på snart de tre åren jag varit där borta och nu tyckte de jag hade växten inne och jag fick följa med på en uteritt! :D Jag på åttaåringen, Helen på en av unghästarna (hon som äger alla tre) och Frida på den andra unghästen (hon med dottern, fuxen och minishettisen). Oj, så härligt det var! Först var det lite nervöst för den jag red är ju så stor och tar helt andra steg än en mindre häst, håller lite högre tempo och är känsligare än en ridskolehäst, men när jag kom in i det försvann nervositeten och jag kunde njuta av ritten! Det var lagom varmt, fin solnedgång och härlig miljö. ♥ Vi red på härliga ängar och jämna vägar. Vi skrittade och travade och oj, vilken härlig trav! :) Hon bara travade på och jag behövde inte göra någonting och hon lyssnade direkt när jag bromsade, styrde o.s.v. Förutom lite tramsande från unghästarna lite då och då, så gick ritten super! Är väldigt nöjd och det var nog den bästa uteritten jag varit med om! ♥ Speciellt glad blir man också när Helen och Frida tyckte det gick jättebra och sa att jag var duktigt. :)
 
Idag fick jag besök av tre gamla och saknade klasskompisar, Eleonora, Carolina och Cornelia! Vi håller på att planera en klassfest för vår gamla klass. :) Det ska bli jättekul! Vi åt glass med jordgubbar, pratade massor av minnen och skrattade så att vi nästan ramlade av stolen åt alla händelser i våra tidiga skolår. Härligt! ♥
 
Hoppas ni haft en bra dag! :)
 
Nelly

Trist att du inte hann säga hejdå! :C
Men så härligt med uteritt ^^

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress