Hej!
Igår klockan 9.00 gjorde jag äntligen mitt stora test för EU-moped och jag blev GODKÄND! :D Är jätteglad och stolt att jag klarade det på första försöket! ♥ Så hela dagen igår körde jag runt och lärde känna min moped. :) Jag körde först lite upp och ner för gatan och sen körde jag och pappa, jag på moped och han på motorcykel, lite landsväg bort till ridskolan. Det gick bra! Sen ringde min fina vän Rebecca och gratulerade och frågade om vi skulle ta en tur och det ville jag såklart! Vi körde bort till ridskolan igen och när vi kom hem så fikade vi med familjen och mormor och morfar som hade med sig blommor, ett kort och en tårta där det stod något i stil med "Grattis till moppekortet!". Jättesnällt och mysigt! ♥ Sen började det regna, men har man precis fått sitt kort så har man och vill såklart köra så mycket som möjligt och med en väldigt peppande och glad vän så gav vi oss ut i regnet! Den här gången körde vi en bit in mot centrum och vände i en rondell. Regnet ökade på och jag överdriver inte när jag säger att vi båda var blöta in på skinnet när vi kom tillbaka, haha. En rolig dag! :D På kvällen kom också Frida och vi myste, såg på film och pratade. ♥
 
Idag var jag på Boda Borg och jag tror bestämt att jag har glömt att säga en väldigt viktig sak till er som ni kommer få höra mycket om. När jag konfirmerades så fick jag ett erbjudande att vara med som "konfirmand/ledare" för en Stadium Sports Camp grupp som är konfirmander. Det lät kul så jag och Sophie hakade på! Idag var alltså den första träffen med gruppen för vår del och då var vi i Boda Borg. Det var kul! Förutom att jag fick lite klaustrofobi och fick stå över ett tag så gick det bra. Väldigt kul och ser fram emot nästa gång vi ska träffas! Nästa gång är ett läger som är den 1-3 juli och senare i juli ska vi på Stadium Sports Camp och spela fotboll. :) Kul! När jag kom hem så tog jag och Rebecca en tur på mopederna igen, men det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss... Vi åkte bort till ridskolan och stannade och pratade lite, sen åkte vi hemåt igen och då fick jag en insekt i ögat så vi stannade och fixade till det. Sen startade inte min moped. Den gick igång, men tog inte på gasen och strax efter dog den. Så där höll den på några gånger utan att gå igång ordentligt. Vi trodde det var oljan som var slut så jag fick sitta bakpå Rebeccas moped och så åkte vi hemåt. Vi pratade med pappa som tog bilen och så åkte vi tillbaka. Han sa bestämt att det inte kunde vara oljan eller bensinen för den hade han precis fyllt på. Han tittade på den och hittade inget fel, men den gick inte igång. Sen fick vi igång den i alla fall och jag kunde köra hem den, men väl hemma dog den igen. Nu tror vi att det är tändstiftet som krånglar så pappa ska åka och fixa ett nytt. :) Hoppas bara att det är det!
 
Imorgon är det skola och sista ridlektionen innan sommaren. :(
 
Ha det bra!
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress