Gårdagen var helt fantastisk. ♥ Jag kan knappt beskriva det med ord, men ska göra så gott jag kan.
Igår vid klockan 15.00 åkte jag och min fina vän Lilly in till köpcentret där Robin Stjernberg skulle signera. Han började inte förens 17.00, men vi kände att det var bra i god tid. Det var nästan inga där när vi kom och under tiden vi gick så fylldes det på med lite folk, men inte alls så många som vi trott. Vi gick runt i affärerna och tittade och var nervösa och spända. Jag fick med mig en röd, enkel långklänning från Gina Tricot hem. Klockan närmade sig och vid 16.40 ungefär gick vi och ställde oss vid scenen. Vi fick lätt platser längst fram då det inte kommit särskilt mycket folk och vi stod på vänster sida av scenen om man ser den framifrån. Det kom lite mer folk, men inte alls så många som vi trodde och det blev inte alls trångt och klaustrofobiskt vilket jag tyckte var väldigt skönt. Det kom upp en kille på scenen och pratade lite, frågade om någon hade någon fråga till Robin som han skulle säga sen och så. Klockan närmade sig och jag var nervös, fnissig, gråtfärdig, ja, alla känslor på samma gång. Han på scenen fick ett meddelande om att Robin nu var på väg och att han var väldigt nära.
 
Genom en dörr ca 10-15 meter bakom mig och Lilly kom två vakter tillsammans med Robin! ♥ Vi skrek, skrattade och utan förvarning började jag gråta. Jag blev så glad! Overkligt. Han pratade lite och sen drog han igång och började sjunga låten "Pieces" som hans skiva heter. Otroligt vacker. Sen sjöng han sin senaste låt "Crime." Också väldigt bra. Efter den intervjuade killen som pratade i början honom och vi fick bl.a reda på att han vill ha en liten hund som man kan pussa på och ha i fickan, hihi. Efter det sjöng han sin sista låt och såklart var det "You"! Han sprang runt med micken till olika delar i publiken, ibland sjöng han inte så att vi i publiken fick sjunga och så sjöng han så underbart som bara han kan. ♥ Jag filmade och tog såklart massor av bilder och vi fick ögonkontakt flera gånger. ♥
 
Sen var det dags för signering! Vi gick till kön och man kunde köpa tygväskor, iPhoneskal, t-shirts, singlar, posters och CD:s. Jag köpte såklart CD:n och då fick man en poster på köpet också. Jag betalade och han som gav mig CD:n var så snäll och sa "Här har du, hjärtat." Gulligt. Det blev snart vår tur och vi tog stegen upp för trappan och upp på scenen. Hjälp, så nervös jag var. Det blev äntligen vår tur. och Lilly filmade alltihop. Han sa hej och frågade hur vi mådde och vi svarade och frågade hur han mådde. Han mådde " nice."  Han signerade min poster och Lillys lapp och Lilly frågade om vi fick ta kort tillsammans med honom och han sa "Ja, absolut!" Jag kände tårarna tränga på igen och jag kunde inte hålla dem inne. Jag var så lycklig. Han frågade vem han skulle signera skivan till och jag fick inte fram ett ord, jag bara grät av lycka. Jag pekade på mig och Lilly pekade på mig och sa "Hon heter Alice."  Han sa " Alice" och sa något om stavningen. Han sa mitt namn igen , men så där utdraget och omtänksamt. Då hände det overkliga.
 
Han lägger sin hand på min hand/arm, tittar upp och tittar mig i ögonen och säger "Vad söt du är." ♥ Jag blir ännu lyckligare, Lilly fnissar och allt känns så overkligt. Vi får ta våra kort och han sträcker sig över bordet och lägger armen om mig. Med tårar i ögonen tar vi kortet när han helt plötsligt säger "Nej, vänta, ta en till." Jag förstår inte varför, men står gärna kvar och Lilly tar en bild till. Vi byter och jag tar en bild på henne och Robin. Vi får en varsin kram och säger hejdå. Han var så snäll, omtänksam och hans parfym fastnade till och med på våra tröjor.
 
När vi gått därifrån var vi så upprymda och lyckliga att vi knappt visste vart vi skulle ta vägen. Lilly sa " Titta vad han gjorde!" och visade den andra bilden på oss som Robin ville ta. Jag fick en smärre chock när jag såg vad han gjorde på bilden. Han blundade, formade sin mun till en pussmun och " pussade " mig på kinden! Overkligt.
 
Det här var en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag fick träffa en av mina största idoler som jag har följt i flera år, ända sen han var med i "Idol". Jag trodde aldrig att det skulle bli så känslosamt att jag grät, men det blev det. Jag ångrar ingenting och skulle göra vad som helst för att få träffa honom igen. ♥
 
Kom ihåg att det är sträng Copyright på alla mina bilder!!!
 
 
 
Jag vet att jag ser ut som jag gör, men jag bryr mig inte för upplevelsen att få träffa honom betyder allt. Jag var så lycklig att jag grät och det tycker jag säger mycket. Bästa dagen någonsin. Tack för allt och för att du gjorde att jag kände mig trygg hos dig.
Jag älskar dig, Robin Stjernberg. ♥
 
Alice

sv: nice, vilken? 2? 3?

Alice

sv: tvåa här med :)

jjaw

Jätte fin blogg!

Va gärna med i våran tävling där du kan vinna en helt egen designad blogg, shoutout på instagram och länkning på bloggen!

http://jjaw.blogg.se/2013/june/vinn-bloggdesign-och-lankning.html#comment

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress