Hej!
Hur var er julafton? Min var jättemysig! ♥
Hela familjen åt en mysig julfrukost tillsammans och sen såg vi på julkalendern och jag och syster öppnade våra paket i strumpan. ^^ Dagen var lugn och vi såg på mysiga julfilmer, åt julgodis och julbord, såg på Kalle Anka (såklart!) och öppnade paket. Jag är jättenöjd med mina paket och det kommer komma en video på allt så småningom. :) Det var en bra julafton! ♥
 
Igår när jag såg en buss köra förbi nedanför på gatan så slog en tanke mig: tänk vad många som jobbar på julafton egentligen. Busschaufförer, brandmän, poliser, läkare, expediter i affärer o.s.v. Min pappa är ledig varje jul, men min mamma skulle egentligen jobbat igår. Hon hade då turen att ha en yngre tjej som erbjöd sig att jobba i hennes ställe så att hon kunde vara ledig. Jag tror inte att det finns särskilt många med familj som vill jobba på julafton, men måste ändå och jag tycker synd om dem. Det är lätt att ta för givet att bussarna går som vanligt, läkarna tar hand om de sjuka o.s.v. även på julafton, när många av dem som sagt hellre skulle vara hemma med familj och vänner. De förtjänar en extra god jul som gör en insats för samhället även på julafton. SÅ GOD JUL TILL ER. ♥
 
Imorgon ska familjen åka till mormor och morfar och träffa släkten och fira jul med dem! :)
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress