Hej!
Igår var första teorilektionen för EU-moped!
Vi gick igenom mycket grunder om mopeden, trimning, vad det är och så, vi fick se en film och så pratade vi väldigt mycket och gick igenom massor av saker. :) Lektionen var på 2,5 timme och mitt i hade vi en paus med fika. Idag hade vi dubbellketion då vi idag pratade mycket om miljö, hur man ska agera vid en trafikolycka, vad som kan hända om man kör när man är trött, är alkoholpåverkad eller drogpåverkad och massor av sånt, säkerhet och så, och andra saker. Vi fick också se filmer och det. Vi gick igenom vägmärken, trafikregler och så också. :) Klockan 12.00 hade vi lunchrast till 13.00 och så hade vi vår andra lektion klockan 13.00 till 15.30. Imorgon är det sista teorilektionen!
 
När jag kom hem gick jag iväg till stallet och mockade och fodrade. Efter ett tag bestämde jag mig för att ta in den minsta hästen som inte ens är en meter i mankhöjd för lite ompyssling och en promenad i det fina vädret. ♥ Syster och hennes kompis kom också bort och hjälpte till med borstningen och sen gick vi en promenad alla tre tillsammans med ponnyn. :) Riktigt mysigt!
 
Imorgon är det som sagt sista teorilektionen på förmiddagen, sen ska jag hem och då får vi lite besök på mat och fika och sen på kvällen ska jag till min fina vän Frida och sova över! :) ♥
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress