Hej!
Jag ska börja med att berätta om hemkunskapen som vi hade igår. :) Den här gången skulle vi koka potatis, göra köttfärsbiffar och göra en brunsås. Det blev väldigt gott! Tyvärr var min kompis som jag skulle jobba med sjuk, så då fick jag jobba själv. Det gick väldigt bra och var väldigt bra träning till det praktiska provet som vi ska ha efter lovet då vi också ska jobba själva. :)
 
Efter skolan åkte jag och några kompisar in till stan och sen hem till en av kompisarna där vi åt mat och sen var det dags för På rymmen med konfirmationen! Då åkte vi in till en kyrka där alla andra konfirmander i stan också var. Vi fick själva dela upp oss i små lag och så fick vi en skylt som skulle hänga på magen, en karta över stan och ledtrådar. Sen fick vi se en liten teater och sen började några ledare skrika " Spring! " och stampa och tjoa och då skulle vi springa ut ur kyrkan! Ute var det mörkt och vi skulle nu hitta åtta olika personer och få deras underskrifter på ca två timmar utan att bli tagen av ledarna!
 
Vi hittade en av de åtta personerna och fick en underskrift, men nästan direkt efter blev vi tagna och förda till fängelset. För att komma ut ur fängelset var vi tvungna att sjunga en sång och sen fick vi en underskrift och blev fria. Vi löste ledtrådar, letade efter personerna och försökte undvika ledarna, men vi blev ändå tagna några gånger till. När tiden var slut skulle vi träffas vid en annan kyrka och där sjöng vi lite sånger och så tillsammans. Mitt lag hade hittat 6 av 8 personer och vi kom tvåa av flera hundra lag! :) Som pris, fick vi några små paket med olika flingor. Det var väldigt kul, men också väldigt svårt! En bra kväll. ♥
 
Ha det bra! :)
 
Nelly

Men vilken kul grej! :) Minns när På Rymmen gick på tv för en massa år sen - ett väldigt bra program ^^

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress