Hej!
Idag är det måndag och det var dags för hopplektion med Whitney! Vi började med att skritta fram och värma upp i trav och galopp. På Whitney när det gäller hoppning så gäller det att vara kvick och snabb och få henne pigg och framåt. Jag tycker att jag lyckades bra och hon travade och galopperade glatt framåt! :) Sen var det dags för framhoppning då vi började med ett hinder på en snett igenom och sen en studs. Det gick bra och hon var fortfarande pigg!
 
Sen byggde vi på med lite fler snett igenom, kombination, studs och galopp över bommar som låg lite böjt, som i en solfjäder. Det gick också väldigt bra och jag var väldigt nöjd eftersom jag lyckades hålla Whitney pigg och framåt i galopp igenom hela banan och det kändes också som att hon hade kul, vilket var härligt! ♥ Efter det var det dags för att hoppa samma hinder fast i en annan ordning, alltså en annan bana.
 
Då hade jag och Whitney stått och väntat ett tag och tittat på när de andra hoppade, så när det var vår tur var hon envis och tvär och ville inte alls fatta galopp. Jag gav inte upp, de sänkte hindret bara något hål och jag tog en lite kortare väg och tillslut fattade hon galopp. Jag fick igång flytet igen och vi klarade hindret och kombinationen galant! Sen var det ett räcke på en snett igenom och vi hade bra fart och bra väg. Trots det, så tvärstannade hon framför hindret! Jag hängde på sidan av Whitney, tog stöd med handen på hinderstödet och hävde mig upp igen! Jag tog om det igen och resten av banan gick jättebra! Jag blev lite chockad när hon stannade för vi hade ett så fint flyt, bra fart och väg, men det är sånt som händer!
 
Överlag, så är jag otroligt nöjd med dagens lektion då söta Whitney kan vara lite svår att hoppa med om man inte får upp rätt fart och driv. ♥
 
Ha det bra! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress