14 maj 2012

Avramling!

Hästar

Hej!
För en stund sedan kom jag hem från ridningen där vi hade hopptest! Det var ju hästbyte också och jag fick Werwa ( Vera ) som jag hade senast. :) Blev nöjd! Vi värmde upp lite som vanligt med skritt, trav, galopp, lite framhoppning och sen var det dags att hoppa banan.
Jag börjar galoppera iväg och de tre första hindrena går bra. Sen blir det lite problem... Det tredje hindret är en snett igenom och när jag har hoppat det blir det lite vingligt. Jag styr mot nästa hinder som är en oxer ( brett hinder ) som står på en liten snett igenom så de blir en jättesnäv sväng. Werwa är påväg mot hindret, men jag känner att hon tänker springa förbi det.
Jag styr bestämt mot hindret och hon hoppar över det högt upp i luften precis brevid hinderstödet! Vi klarar hindret med nöd och näppe och precis efter hindret blir det väldigt vingligt, jag tappar balansen och stupar ner mot marken på sidan av Werwas hals. Allt går så fort och helt plötsligt ligger jag på marken. Enligt de andra i gruppen såg det väldigt otäckt ut... Som tur var blev mina skador inte värre än ett rejält blåmärke på höften, lite ont i axlarna/ryggen och i lite ont i lungorna. När jag har hämtat andan får jag hoppa mina två sista hinder på banan och det gick bra! :) Trots avramling blev jag godkänd. :)

Sent ikväll kommer mamma och pappa hem från Italien! Har saknat dem, men har haft jättebra dagar med mormor och morfar! ♥

Ha det bra! :) 

  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress