20 juni 2012

Gitarr!

Musik

Hej!
Vi har under en tid i skolan fått lära oss att spela gitarr på musiklektionerna. Jag övat in låten " Från och med du " med Oskar Linnros och den sista lektionen innan lovet så fick alla visa upp vad de har lärt sig så jag och tre tjejer till spelade upp den. :) Sen fick vi lära oss spela " Sommartider ", som var jättekul att spela! När jag kom hem så hörde jag mig för hemma om det inte var någon i släkten som hade en gitarr som jag kunde få låna, men tyvärr var det inte det. Däremot så var det en kille på pappas jobb som hade en. Idag så hade han med sig den så pappa fick ta med den hem! :D
 
 
En riktigt fin och gammal gitarr som är från 50-60-talet ( strängarna är utbytta )! Nu ska jag lära mig massor av bra låtar! :)
 
Ha det bra!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress