31 oktober 2017

Nybakat bröd!

Mat och bak

Idag fick jag en kick igen och steg upp tidigt och överraskade pojken min med nybakat bröd till frukost! Blev riktigt sugen på det då jag såg ett recept på bananbröd igår på Facebook, men då det tog himla lång tid att baka, haha, letade jag upp ett annat som gick snabbt och smidigt med få ingredienser! Det blev väldigt uppskattat och gott! Finns det egentligen något godare än nybakat bröd? 
 
Här kommer receptet, annars kan ni klicka här för att komma till det;
 
Du behöver:
-5 dl vetemjöl (man kan variera mjölet så jag tog 2,5 dl vetemjöl och 2,5 dl grahamsmjöl)
-1 msk bakpulver
-1/4 msk salt
-2 msk sirap
-2 1/2 dl vatten
Sedan hade jag även i linfrön och självklart kan man blanda i lite vad som helst om man vill!
 
Gör så här:
1. Värm ugnen till 200 C
2. Klä en plåt med bakplåtspapper
3. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke
4. Tillsätt sirap och vatten, rör om till en jämn deg.
5. Ta ut bollar av degen med hjälp av en sked och lägg på plåten. Forma runda med mjöliga händer.
6. Grädda i mitten av ugnen i 12-15 minuter.
 
Njuuuut! ♥ 
Netti Starby

Åh vad gott och jag älskar hembakad bröd! :-D Kramis

Celine

Men ååååh så gott!

Amanda

Men mums så gott, tack för receptet<3

Jessica Högberg

Vilket härligt uppvaknande han fick!

Linda

gud så gott!

Cecilia

åå vad gott:)

Julia Svensson

åh vad gott!

Matilda Berlin

Men åhhh vad mysigt!! Det är ju verkligen sååå gott med nybakat =) <3

MALIN

Hemmabakat bröd är det bästa! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress