YES, torsdag, och idag kan jag ÄNTLIGEN dansa igen! Som ni vet har jag ju missat tre dansträffar i rad p.g.a olika anledningar, men nu jäklar stämmer allt och jag får äntligen träffa mina medlemmar igen!
 
Som tur är har inspirationen varit på topp under dessa veckor så jag är taggat och tillbaka med nytt material, så jag tänkte att det vore roligt att dela med mig av vilka låtar jag för tillfället jobbar med och lite om stilen och så! Let's go!
 
Först ut är Ride- SoMo! Denna hörde jag faktiskt för första gången på jobbet i högtalarna, haha, så väl ute på lagret skrev jag ned det jag kom ihåg av texten för att sedan kunna söka upp låten när jag kom hem, haha! Denna är tänkt till min nybörjar-/fortsättningsgrupp i The Aces, och kommer vara en blanding av street och lite classy, sexiga rörelser (låten heter ju ändå Ride, duh?), men mer åt det maskulina hållet. Riktigt taggad på denna, tror den kommer att bli riktigt smooth! 
Denna är också till min nybörjar-/fortsättningsgrupp och kommer dra mer åt det showiga, jazziga och feminina hållet! Ni som har sett filmen vet vilket stuk deras nummer går i, och jag har utgått lite från det!
Denna låt fastnade jag riktigt ordentligt för i Eurovision, och med önskemål från en medlem började jag koreografer till denna! Denna är till min avancerade grupp, och drar mycket åt det kvinnliga och kraftfulla hållet! Mycket kraft helt enkelt, ni hör ju låten!
Den sista låten är även den till min avancerade grupp, och självklart måste det bli en street/hip-hop-koreografi! Och jag vet inte hur många koreografier jag har till låtar med Chris Brown, haha, hans musik passar verkligen min dansstil så bra!
Wanderlust by Jona

Åh så härligt! :)

MADDISENJ.SE

SÅ sköna låtar

Emma Engström

Åh, vill såså gärna dansa jag också! Så kul :D

ajlimullersandvik.blogg.se

Guuud så kul att du har sådan inspiration nu :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress