Jag veeeet att det blir mycket om dans och uppvisningen just nu, men jag hoppas verkligen att ni tycker det är kul och intressant, och gör ni inte det; bear with me, okay, haha? 
 
Den här uppvisningen som kommer äga rum nu på lördag och som jag och mina torsdagsgrupper, The Aces #1 och The Aces #2, har jobbat otroligt hårt med de senaste månaderna, är en välgörenhetsuppvisning för Bröstcancerfonden!
 
Då detta är vår första uppvisningen med nytt namn, nya medlemmar, nya lokaler o.s.v. ville vi som första uppvisning ha något som gör intryck och marknadsför oss bra. Vi skulle mycket väl kunna ha satt upp en "vanlig" uppvisning, men få vet vilka vi är, så varför skulle de komma? Om vi då kopplar The Aces till något stort som många känner till och bryr sig om- då kommer folk komma och lägga märke till oss. Och självklart ville vi ha just en välgörenhetsuppvisning för att hjälpa till, inte bara för att göra oss hörda, herregud! Detta ämne ligger oss varmt om hjärtat och vi diskuterade ett flertal organisationer innan vi bestämde oss. Om vi kunde skulle vi ju hjälpa alla. ♥
 
Så det är alltså vad vår uppvisning har för tema! Danserna är dock inte anpassade på något sätt efter just själva organisationen, då vi redan gjort så många danser innan vi bestämde oss för uppvisningens tema. Men självklart får vi in röda trådar på många sätt, t.ex de mer feminina danserna kopplar vi till kvinnans starka och vackra kropp, oavsett utseende och med eller utan cancer, och många av låtarna (då det personligen är en favoritstil) skriker girlpower. Så jag tycker vi fångar konceptet riktigt bra, med lite avstickande nummer som inte kopplas speciellt mycket!
 
Sedan har vi även en del pratpartier med både fakta om Bröstcancerfonden samt personliga erfarenhter och kopplingar till bröstcancer. Jag tror att det kommer bli riktigt bra och gripande. Och så självklart en fikapaus för att få in lite extra pengar! 
 
Det känns helt galet att jag och mina medlemmar äntligen fått ihop detta! Det har inte varit lätt, en i gruppen satt i två timmar i telefonsamtal med Bröstcancerfonden i Stockholm för att förklara allt vi skulle göra, haha. Så nog har vi lagt ned tid och energi på detta! Men oj, det är verkligen tufft att vara ledare i sådana här situationer, har fått göra sååååå mycket saker och varit helt sönderstressad, men jag tror verkligen att det kommer vara värt det i slutändan.♥
 
Här kan ni se lite av vår marknadsföring! Föruom event på Facebook har vi även satt upp affischer, de till vänster, och sen får ni även en liten titt på programmen som kommer delas ut innan föreställningen!
 
 
 
Tina

Sv: ja visst var de fina Sminkningar! Ja Dublins resan var fantastisk! Del två av resan finns ute nu<3 vad kul med dansuppvisning! Och fin gest att ta bröstcancerfonden! Lycka till, kör hårt! Ha de bäst finis <3

Emelie Andersson

Åh vad roligt :) håller tummarna för er <3

Jeanette

Vad spännande och intressant det låter! :) Lycka till, önskar jag kunde komma och titta, älskar dans.

Netti Starby

Så himla bra jobbat av dig och så himla grymt! Kramis

Matilda Berlin

Men alltså WOW vad grymma ni är!! SÅ himla bra budskap och tema. YOU FREAKING GO!!!! <3

My

Så roligt :D

Amanda CL

åh typiskt att jag bor i Sthlm!!! För jag läste väl rätt att det är i Norrköping?
Hoppas det går bra för er!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress