Det var längesedan nu jag gjorde en lista, och ska jag vara ärlig brukar det faktiskt inte vara så mycket listor på min blogg, haha! Men hittade denna och tyckte att den var lite kul och passande. ^^ Listan kan du hitta här.
 
Tre saker du vill göra i sommar:
Ta vara på sommaren på riktigt med utflykter, vänner o.s.v, komma igång med löpningen, göra ett bra jobb på jobbet! 
 
Tre saker du INTE vill göra i sommar:
Bli sjuk, spendera för mycket tid inomhus, och bränna mig i solen.
 
Vilken blir din sommarplåga 2018?:
Oj, den var svår! Jag vet faktiskt inte. 
 
 Landet eller stan?
Jag föredrar helt klart landet på sommaren, men tyvärr har vi inget landställe, men vi bor en bit utanför stan med åkermark och skog, men ändå bara tio minuter in till centrum, så det är nästan som landet!
 
Vad grillar du helst?
Något kött, ytterfilé är en favorit! 
Vad är sommarmat för dig?
Lättare mat såsom sallader och liknande, men såklart grillat också! Färskpotatis är ju också typiskt somrigt! Sen är jag otroligt smak för vattenmelon-och fetaostsallad, mums, underbar kombination!
 
Sommarjobb- ångest eller glädje?
För det första tycker jag att ordet "ångest" är något som slängs omkring hej vilt utan någon respekt för vad ordet faktiskt har för innebörd. Tycker det är otroligt respektlöst när folk slänger sig med ord som har en tyngre innebörd än vad de faktiskt menar, t.ex när folk säger "Jag får panik" bara för att de är lite stressade, istället för att de faktiskt har en panikattack eller är oerhört stressade och panikartade på riktigt. Nu blev det ett sidospår, men tycker detta faktiskt är viktigt för man vet aldrig vad folk runtomkring har för relation själva till ordet så därför tycker jag att man med respekt för sin omgivning och sina medmänniskor ska tänka på hur man uttrycker sig. Men i alla fall! Sommarjobb för mig är mest glädje då jag trivs på mitt jobb och har fantastiska kollegor, men självklart har jag som andra också ett sug efter ledighet och vila. 
 
Vilken är din värsta sommarinsekt?
Harkrankar! Herregud, de ogillar jag starkt! Det är de där stora med långa be som flyger omkring, ungefär som flygande spindlar, usch! 
 
Vilka böcker ska du läsa?
Just nu läser jag en bokserie som heter "Byvalla" av Karin Janson, men känner på mig att båda böckerna är utlästa snart, haha. Har en hel del asiatisk litteratur jag vill ta mig igenom också, annars blir det nog mycket mysiga böcker! 
 
Har du tänkt besöka några särskilda platser?
 Nej, inte vad jag har planerat faktiskt! Ska ju till Stockholm och uppträda i helgen, annars har jag inget bestämt. 
Vilket är det somrigaste plagget du har?
Oj, det är nog några klänningar och sedan några riktigt snygga, somriga byxor jag brukar ha!
 
Sommarregn- ja eller nej?
JA! Tycker det är så mysigt! Jag tycker ju hösten och vintern är så mysig, så får lite samma mys-känsla när det regnar! Och så luktar ju varm asfalt med regn så gott, hihi. 
 
Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Japp! Jag har aldrig åkt till Stockholm helt själv, så att åka dit själv med buss blir en liten utmaning för mig! Sedan försöker jag utmana mig själv mer med att köra lite mer löpträning! 
 
Vilken är din bästa sommarrutin?
Hmm, vet inte om jag har någon speciell sommarrutin så, men gillar att äta mat/frukost utomhus, och gärna med färska jordgubbar!
Emma Engström

Härlig lista! Hoppas du får det bra i Stockholm <3

Henrik Olsson - Föreläsningar

Du har planerat sommaren :)

Ida Lindborg ♡

Vad roligt att läsa! :D

My Nordqvist

Roligt inlägg! Just nu behöver vi inte bara ett litet sommarregn utan nått rejält;)

Emma Engström

Åhh spännande med Stockholm, hoppas resandet dit gåt super! <3

Alice Lindström

Vilken mysig lista!

Amanda Persson

super bra inlägg :) vill också ha en sommarlista :p kram :)

Carolina

Älskar sådana här listor. Alltid roligt att läsa igenom :D harkrankar är obehagliga, men mina är nog getingar!

Sv; tackar! Ja det hoppas jag med men imorgon kommer jag att tacka ja till ett nytt jobb haha. Det kan bli spännande det med!

Tina

Sv: ja visst är mjukglass fantastiskt gott! Vad rolig lista, kul att veta mer om dig! Jättefina bilder med😍

Tina

Sv: ja visst är mjukglass fantastiskt gott! Vad rolig lista, kul att veta mer om dig! Jättefina bilder med😍

Denise

Ja att bli sjuk på sommaren är ju det sista man vill!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress