Tyckte att min pojkväns vackra gest faktiskt förtjänade ett eget inlägg, plus att detta kan vara intressant för er med då det knyter an till mina kinesiskastudier ju!
Out of nowhere i lördags fick jag alltså detta fantastiska halsband av honom. Det är mitt namn på kinesiska. Han tyckte det passade bra eftersom jag ska till Kina i november, hihi.
 
Men hur får man som icke-kines ett kinesiskt namn? Vanligast är att någon i ens närhet som är kines fixar något åt en, genom att då hitta kinesiska tecken som låter som ens namn, samt har en vacker betydelse. När jag gick i ettan på gymnasiet fick jag faktiskt ett kinesiskt namn snarlikt detta! Och så finns det ju massor av ordböcker, "name generators" och liknande som fixar ett åt en. 
 
Men han lyckades bra och hade dubbelkollat flera gånger om med olika källor (hur engagerad?!), haha, och det stämde så bra så!
 
Mitt namn blir alltså, 爱丽丝= Alice, vilket består av tecknena:
= ai= kärlek/att älska
=li = vacker
= si= silke/tråd
 
Som ni hör, om ni säger det högt, påminner det ju om Alice! Så nu kommer alla veta vad jag heter när jag åker till Kina, haha!
 
Tack igen världens bästa, älskar dig. ♥
Gabriella

Åh så fint!!

Louise

Men åh va fint! :)

Amanda

Verkligen så himla gulligt av honom! Så roligt att få läsa betydelsen<3

Linnea Kinis

Vad snällt av honom :)

Anita

Så fint !

Carolina Thoor

Men åh så vackert utav din pojkvän. Verkligen en fin pojkvän du har hittat <3

Sv; ja, så skönt! :D

Jennifer

Jätte fint :D

Emelie Andersson

Kul att få veta lite tecken :) och så snyggt! <3

cecilia

så fint! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress