När jag såg den här videon första gången var min första tanke "Oj, vilka snygga killar!", tills jag insåg att det faktiskt är tjejer! Blev såklart väldigt nyfiken på konceptet och kollade lite djupare och jovisst; det är en tjej-grupp från Kina som bryter könsrollerna genom att spela på sin maskulinitet.
 
Jag blev väldigt glad över detta! Man ska våga vara den man är, och dessa tjejer vågar verkligen det, och inte på tal om hur de verkligen bryter mot stereotypen att kinesiska, japanska och koreanska tjejergrupper hela tiden ska vara så söta, kvinnliga och sexiga. Här kör de helt klart sin egen stil och bryter normerna! You go girls! ♥
 
Kände att detta är viktigt att uppmärksamma, och att det var längesedan jag delade något kinesiskt. ^^
 
Titta på dem, så talangfulla, modiga, och ja, väldigt snygga! 
Linda

Så ball!

Madeliene

Ser faktiskt ut som killar helt ärligt, haha!
Hoppas att du får en fin lördag!

Emma Fernhagen

Såå bra inlägg!

Emelie

Efter att jag hade löst såg jag att det var tjejer, men inte innan det ;)

Amanda

Så himla kul och så grymma!!

Netti Starby

Oj vilka grymma brudar! :-D Kramis

My

Så viktigt budskap :)

Linnea Kinis

oj, coolt och annorlunda :)

ajlimullersandvik.blogg.se

Begåvade, svinsexiga och så himla medryckande! Och coola, tycker det är ballt när personer förvånar och går utanför ramarna, att sedan se så många normbrytande i en och samma video är högst uppfriskande!

Och alltså JA, det måste vi! Jag kan inte dansa så som du kan dansa, har inte gått i dans sedan typ åttan, men jag kan krogdansa eller vardagsrumsdansa hela nätter, haha. Tror vi skulle ha sjukt roligt!! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress