10 maj 2017

Medmänniska.

Hästar

Hade som varje torsdag dressyrlektion och har ju den senaste tiden ridit Sunburn. Nu var det dock ändrat och jag fick sitta upp på Micla igen! Inte mig emot dock, förutom hennes små tix hon håller på med då hon låtsas vara rädd för saker o.s.v, gillar jag henne. ^^ Dock himla udda från Sunburn, haha, Micla är liten i jämförelse och kort i stegen, medan Sunburn verkligen är stor och graciös i sina steg.
 
Passet var väl i sig helt okej, men jag hade mest ont lite överallt. :/ Fick ont i knäet, fick inte ordning på längden på stiglädrena, fick ont i händerna för att hon lätt blir lite framåttung + att mina handskar inte hade bästa greppet (bakläxa att byta handskar till imorgon!) och hennes tyglar inte ger något bra att hålla i, och så fick jag håll för jag åt för nära inpå passet. Ja, inte bästa passet sett från det hållet kanske, haha.
 
Själva passet gick ändå rätt bra! Har lite problem dock att sitta ned på henne då hon blir så studsig i början innan traven kommit igenom kroppen utan bara går genom benen liksom, och eftersom hon är minst vill jag gärna rida på henne lite snabbare för att inte sinka de större hästarna, men tyvärr ger ju inte det mig vad jag behöver. Jag behöver rida långsammare för att kunna samla och jobba henne, men inte så lätt när man vill vara en medmänniska och inte sinka de andra. Tror dock inte någon annan skulle tänka på det som att jag sinkar dem då vi alla är vuxna och gör det som behövs för att underlätta för andra, så får bli bättre på att ta mer plats med min lilla häst helt enkelt.
 
Hon blev i alla fall fin i formen efter ett tag och travökningarna på diagonalerna var fantastiska! Oj, vilket schvung hon hade i stegen, hon riktigt flög fram! Hennes högersida var ganska stel, men den blev också helt okej efter hand. Känns i alla fall roligt att vara tillbaka på henne igen. ♥
 
 Åkte faktiskt ut till stallet direkt efter skolan för att se på syrrans lektion och då hälsade jag självklart på min älskling Gypsy som ännu inte är frisk från skadan i hoven. Usch, det gör så ont. ♥
Hanna

Ja det är den :D åh så söta !

Amanda CL

Åh stackare, hoppas han/hon blir bra snart!
Håll när man rider är hemskt :P
kram

Tilda Barkselius

Nej vad jobbigt att du fick ont i knät!

Jennifer Queen

Fina bilder :D

Emelie Andersson

Synd att hon aldrig blir bra :( hoppas allt ordna sig ❤️

Anita

Så fina! <3

J

Hoppas kroppen känns lite bättre imorgon!

Linda

Åh så fina bilder!!

ajlimullersandvik.blogg.se

Bra kämpat, det låter som att ni med lite kamp hittade harmoni :D

Matilda Berlin

Fyy så jobbigt att hon inte blir frisk! Håller tummarna för att det kommer snart <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress