11 mars 2017

Tempo och lydnad.

Hästar

I torsdags var jag åter igen tillbaka på Micla efter att jag ridit Hilda veckan innan. Men jag klagar inte, har ju blivit lite kär i Hilda!
 
Denna gång stod tempo och lydnad på schemat, något hon skötte riktigt bra! 
Redan i början fick hon ett bra utgångsläge i formen och bra tryck framåt. Utgångsläget visade sig just bara vara ett utgångsläge och hon kändes väldigt stel och motstridig i sina sidor när jag jobbade henne mot en stabilare form.
 
Det var väldigt jobbigt då jag själv fick väldigt ont i armar och axlar av att försöka lösgöra henne. Men, allteftersom lossnade det och hon blev väldigt mjuk och följsam vilket var väldigt skönt! Inte perfekt, men ändå väldigt bra!
 
Tempoväxlingarna gick jättebra och vi fick väldigt mjuka och naturliga övergångar mellan gångarterna och hon gick väldigt samlat och fint i den lilla traven. 
 
Är nöjd med passet och min lilla tjej! ♥
 
Tog även min dagliga tur till Gypsys box för att hälsa på henne där jag till min förvåning får se att hon är gipsad igen. Blev såklart väldigt orolig då hon äntligen var frisk för bara några veckor sedan. Pratade med min ridlärare som sa att hon börjat halta igen och man börjar misstänka något invändigt i hoven. Usch. Nu väntas ännu fler återbesök hos veterinären. Håller alla mina tummar och tår för min älskling. ♥
 
 
Netti Starby

Så himla söt och vad roligt att det gick bra! <3 Kramis

Carro

Härligt att det blev ett bra pass :)

Ida

Kul de gick bra för er :)

Linda

Spännande :-)

MALIN

Hoppas du får en härlig söndag! Kram

NICOLE

Åh så kul att det gick så bra :)

Bella

Första bilden är så söt!

Hanna

Så duktig du är!

jessy

Lilla pollen <3

Anita

Sicken sötnos..!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress