22 mars 2017

Bäst på slutor!

Hästar

Nästan en vecka sent inlägg igen, och jag ber om ursäkt! Har haft så mycket annat att blogga om och har helt enkelt glömt! Ska återskapa det så gott jag kan med det jag minns!
 
Dressyr som vanligt i torsdags på fina Micla och hon kändes ganska bra redan från början. Jag var lite orolig för knäskadan då knäet skulle vara låst i samma vinkel så länge, men kände knappt av det alls! Väldigt skönt! Däremot kände jag av mer i axlar och armar vilket jag upplevt oftare senaste tiden när jag ridit Micla. Innan hon har kommit igenom måste man jobba ganska hårt med henne och då är hon väldigt stel och motstridig i sina sidor vilket gör att jag som ryttare måste jobba och "slita" rätt mycket i henne vilket sätter sig på överkroppen på mig. Men när hon väl kommit igenom är hon fantastisk behaglig och mjuk så det är värt det!
 
Fokus för dagen var slutor på medellinjen då vi vände rätt upp för att sedan ställa hästen åt det håll vi kom från så att vi fick hjälp med böjningen i svängen (alltså kom vi i höger varv skulle hästens sluta vara åt höger) för att sedan i slutet av linjen välja höger eller vänster varv och komma på nytt på medellinjen i en sluta. Och så fortsatte vi.
 
Det gick väldigt bra! Hon var mjuk och ledig och visste precis vart hon skulle ha kroppsdelarna. Fick faktiskt höra att jag och Micla var bäst av alla hästar och ryttare där inne med våra slutor och det kändes ju som ni förstår väldigt bra, hihi. ♥
 
 Då min mobil inte riktigt ville samarbeta har jag tyvärr ingen bild från passet, men ni borde nog veta hur hon ser ut vid det här laget, haha. ;)
Julia Svensson

Härligt pass!!

Terese Flinth

Vad roligt att det gick det så bra!!

sv: Haha tack vad roligt att du tycker det!! Tack snälla fina du!
Kramis

Days by Johanna

ibland kommer massa andra inlägg i vägen haha

Tilda Barkselius

Härligt att det gick så bra!

Gabriella

Skönt att det gick bra!!

Anita

Duktiga nii, skön känsla :D :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress