Såhär nära studenten inser man att man faktiskt gör saker för sista gången.
Som ni vet har ju jag sedan tre år tillbaka en dansgrupp på skolan som jag startade när jag började ettan och drivit genom alla tre åren. Inför varje sommarlov har vi alltid sagt "men vi ses ju efter lovet". Men nu blir det inte på samma sätt längre. 
 
Jag jobbar hårt just nu på att kunna bryta loss gruppen från skolan, men ev. kunna fortsätta använda dess danslokaler. Genom att inte ha den knuten till skolan kan jag ju även ta in folk från andra skolor (eller som inte ens går i skolan längre). Men det är svårt när de ansvariga inte svarar på mina mejl. Eftersom det är just en grupp knuten till skolan får jag ju inte fortsätta driva den eftersom jag inte är elev. 
 
Men jag ger inte upp. Jag har en back up-plan ifall vi inte kan använda deras lokaler och lite andra ess i rockärmen om jag inte får svar och liknande. Men visst känns det tråkigt och osäkert att gå på lov utan att med säkerhet veta vad som ska hända i höst. Jag är i alla fall fast besluten att fortsätta med den, oavsett vad, då det går ihop med mina planer nu efter studenten. 
 
Men självklart var det ett känslosamt gäng som satt där igår på sista träningen, och då speciellt för mig och Stina som varit med ända från början. Vi körde t.o.m en throwback till första året och körde alla koreografier vi gjorde då, såklart med tårar i ögonen, haha. Jag minns som igår lyckan jag kände när de dåvarnade medlemmarna tog sitt första danssteg av min koreografi. MIN koreografi, något jag gjort och skapat. De stod där och lärde sig något JAG skapat. Och den känslan har jag fått upplevt så otroligt många gånger genom åren. 
 
Jag har så många härliga minnen med alla medlemmar som kommit och gått genom åren, och är så stolt över mig själv som åstadkommit det jag gjort. Att folk vill lära sig av mig, ser upp till mig och inspireras av mig. Att jag på egna ben satt ihop koreografier, uppvisningar, kontaktat lärare, spridit gruppen på skolan, allt. Och tack till mina underbara medlemmar för att ni trott och litat på mig. ♥
 
Jag vill aldrig sluta med det jag älskar. Att dansa och inspirera människor till att utvecklas och följa sitt intresse och sina drömmar är något jag brinner för. Och det vill jag aldrig sluta med. ♥
 
 
Bildkälla: Pinterest.com
NICOLE

Kände samma, att det var lite jobbigt att göra saker för sista gången..

Jamina & Nilla

Vad tråkigt att höra om danslokalen!!! Hoppas du fixar det! Och njuut av studenten ändå, det är så galet nice med allt som kommer efteråt!

Carro

Åh, hoppas ni kan fortsätt att dansa ihop :)

JoJo

man ska aldrig ge upp det man brinner för här i livet! :) så jag hoppas att du kommer fortsätta dansa sötnos! kram på dig! <3

JoJo

man ska aldrig ge upp det man brinner för här i livet! :) så jag hoppas att du kommer fortsätta dansa sötnos! kram på dig! <3

LOuise

Nej du ska aldrig sluta med de du älskar! :)

elin

Hoppas du haft en toppen bra dag!<3

Henrik Olsson - Föreläsning

Hoppas att det löser sig med lokal och allt :)

My

Så himla bra gjort av dig! Fortsätt kämpa och försök behålla gruppen efteråt, är så lätt att man glider ifrån varandra annars :(

Alice Lindström

Hoppas du får till det som du vill med gruppen!

Norahsmamma

Låter som en fin inställning att du inte vill sluta med det du älskar:)

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Alltså all credd till dig, så himla duktig! Förstår att det känns vemodigt nu, men du ska se att det kommer gå att lösa så att du får fortsätta dansa med gruppen!

Linda

Bra att du inte ger upp!

A M

Förstår att det är många känslor och mycket att förstå nu i slutspurten! Men glöm inte att tänka på allt roligt du har att se fram emot och vad mycket roligt du har varit med om! :D
sv: Åh vad kul, vad gjorde du där då? Semester eller språkresa?
Kram

Mikaela

Hoppas att du får loss gruppen :D

Matilda Berlin

Fortsätt kämpa! Hatar verkligen när folk (framför allt vuxna) inte kan ta och svara eller hjälpa till... Håller verkligen tummarna för att du lyckas <3

ajlimullersandvik.blogg.se

du gör så bra ifrån dig med gruppen, du är en inspiration :D :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress