15 februari 2017

Halter och frisk häst!

Hästar

Ber om ursäkt igen för att detta inlägg kommer nästan en vecka för sent, men gör så gott jag kan med att återskapa det jag minns! 
 
I vanlig ordning var det dressyr på Micla på schemat i torsdags! Då låg fokus på halter, något som är mycket svårare än man tror. Halt betyder alltså att hästen står still.
 
För en perfekt halt ska hästen stå med alla fyra ben korrekt under sig, samlade, med lite sug kvar i framåtläge, och i kvarstående form. Sen ska hästen självklart stå still också. ;)
 
Uppvärmningen gick väldigt bra och hon hittade snabbt en bra form att jobba vidare från. Halterna blev helt okej, men grejen med Micla är att hon lätt krånglar till det lite och får lite svårt att stå still när hon behöver ha bra framåtdriv för att hålla formen.
 
Därför tappade hon formen när vi helt plötsligt skulle stanna, haha, men det reder sig! Hon brukar bli lite så att hon tappar formen när man gör övningar för att hon då måste tänka på lite mer och då inte håller farten riktigt, men där har vi vår utmaning!
 
Överlag är jag riktigt nöjd med passet och min ridlärare var också väldigt nöjd och sa att vi gör stora framsteg och att vi den här lektionen kunde ta vid i det bra läget vi avslutade förra passet i och det är ju en vinst i sig!
 
Väldigt nöjd! ♥
 
Jag bad även om en update om min lilla Gypsy som varit halt och fick den glada nyheten att hon nu var frisk! Återbesöket hade gått bra och hon sattes igång lite lugnt med nybörjarlektioner i helgen! Så himla lycklig att hon mår bra igen. ♥
 
Hanna

Sötnos!😍

Days by Johanna

Bättre sent än aldrig :)

MartinaOlsson

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att jag just nu har en tävling i min blogg där du kan vinna ett presentkort på 250kr hos Skalme.se :) Hos Skalme kan du b.l.a. designa ditt eget mobilskal, Macbook-fodral och mycket, mycket mer! Vill du vara med och tävla så är det bara att klicka på länken nedan :) Ha en fortsatt trevlig dag!
https://martinaolsson.myshowroom.se/65481/vinn-ett-presentkort-pa-250kr-hos-skalme/​

Ida

Åh vad söt!

Maria

Så fin häst

Anonym

Sv: det e den oxå haha ;P

Carro

Härligt! :)

TereseFlinth

Vad skönt och roligt att det gick så bra!!

sv: Åh tack snälla finis!! Det var gott!
Kram

Josefine

Roligt!!

Linda

Skönt att vara frisk, äntligen!!

Netti Starby

Så söt <3 Kramis

Moa

Vad fint :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress