Första advent idag, TJOHEJ!
Åh, är så taggad på julen, och december överlag! Tycker hela december är så mysig med julpynt, förberedelser och allt det där, hihi! Lätt mysigaste månaden! 
 
För att riktigt kickstarta december tänkte jag dela med mig av mina svar på denna lista som jag sett cirkulera på ett flertal bloggar!
 Enjoy! ♥
 
 ♥ Är det ett nöje att slå in julklappar eller rena mardrömmen?- Både och, haha! Mardröm är väl att ta i, men är jag lite sent ute, vilket jag kan vara ibland, är det lätt hänt att det blir lite stressigt, speciellt eftersom jag gärna vill få det fint! Även om jag inte är särskilt bra på att slå in paket, hehe...
 
♥ Adventsljusstake VS julstjärna?- Åh, jag vet verkligen inte! Ljusstakarna har ju utvecklats så mycket än de där små traditionella i trä, ofta i rött eller vitt, och finns ju i så många olika designer nu! Måste nog säga båda faktiskt, kan nog inte välja, haha. Jag har dock en stjärna i fönstret i mitt rum!
 
♥ Vad dricker du helst till julmaten?- Julmuuust!
 
♥ Har du en äkta gran eller kör du på plastgranen?- Äkta gran, helt klart, och det har vi haft sedan jag var liten!
 
♥ Drömjulklappen i år?- Oj, jag har verkligen ingen aning! Min drömjulklapp kanske blir något jag får som jag inte ens visste att jag ville ha, haha? Men har fått en ny säng av mamma och pappa i tidig julklapp, hihi! Men vill såklart att det blir en mysig och lättsam jul så bara det är ju en juklapp i sig.
 
 
 
♥ Vad får absolut INTE hända på julafton?- Att någon nära blir sjuk, det blir något stort bråk, eller bara något allmänt stort som inte hör traditionerna till. Vill att alla ska må bra och vara glada!
 
♥ En jultradition som du vill slopa?- Oj, jag vet faktiskt inte! Tycker traditionerna vi har är himla mysiga.
 
♥ Vilken doft/vilka dofter påminner dig om julen?- Kanel, glögg, chailatte, nejlikor och apelsin!
 
♥ Du får välja två temafärger att inreda julen med, vilka blir det?- Guld och rött tror jag, men silver och vitt är ju himla fint det med!
 
♥ Marabou-chokladhus VS pepparkakshus?- Visste knappt att det fanns något i stil med chokladhus, haha! Men pepparkakshus då jag aldrig gjort det andra. Men blev lite sugen på att testa nu...
 
♥Var ska du fira jul i år?- Själva julafton blir hemma med familjen och en del av släkten, sedan i mellandagarna ska vi åka till mormor och morfar och fira med andra delen av släkten.
 
♥ Det bästa med julen är...?- Gemenskapen och den allmänt mysiga och förväntansfulla stämningen.♥
 
Listan lånade jag här. Bilden lånad från Pinterest.com.
Netti Starby

Vad roligt att du också har skrivit den här listan :-D Kramis

Emelie Andersson

Kul att du också har gjort den listan, så mysigt :)

Alice Lindström

Mysig läsning :)

Jeanette

Roligt med en lista :)

Henrik Olsson - Föreläsningar

Hos mig firar vi inte direkt jul, bortsett från att vi kanske äter lite julmat :)

Har kommit bort från allt sånt firande idag, och brukar normalt sett ändå jobba på julaftonen! :P

Julia Svensson

Åh så bra lista!

Tina

SV: Hahah ne vad lustigt! Den kappan är verkligen jäätte fin! Så förstår om den är populär ;) Jaha, vad kul med lite blandade åldrar som du lär upp! Gud vad kul! Ska bli jäätte kul att se videos när ni dansar!

Super bra lista, har själv gjort den! Hej vad tiden går alltså.. 4 december i morgon! Hinner inte med!

Ha de bäst fina du <3

Louise

Så himla bra lista! :D

MALIN

Så mysigt att läsa igenom dina svar! Kram

Linda

Mysig läsning <3

Matilda Berlin

Men åhh vad roligt att läsa!! Är verkligen så himla jultaggad, hihi! Kram <3

Josse

Kul att läsa :)

Carolina Thoor

Men åh vilken härlig och rolig lista! Den kanske dyker upp på min blogg också inom kort stund? ;)

Sv; ja, riktigt mysigt och ja hur underbart som helst att han är hemma hos mig. Dock inte nu längre, han åkte imorse runt 07:30, men vi har haft en underbar helg tillsammans :)
Åh lät som en bra första advent för dig med ju :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress