Påminnelse: detta är ett tidsinställt inlägg då jag är på klassresa i Rom fram till lördag. Kommentarssvarande och inlägg kommer därför inte ske enligt vanlig ordning. Nästa inlägg hittar ni på torsdag. Ta hand om er. ♥
 
I torsdags var det dressyrpass på Sunburn igen!
Vi körde med snodd igen som vi gör för att hon behöver lite hjälp med att hitta sin ram, men vi satte den lite lösare den här gången, men oj vad bångstyrig hon var! De första stegen hon tog med den på stretade hon emot ordentligt och reste sig faktiskt lite på bakbenen. Hon lugnade sig sen dock när vi drog igång i traven då hon automatiskt fick med lite mer framåtdriv och tänkte framåt istället för bakåt och känna sig hindrad av snodden.
 
Fokus för passet låg på precison där vi jobbade mycket volter och snett igenom med valfritt arbete. Som vanligt fick jag jobba hennes högersida lite extra, men tycker att den släpper mer för varje gång så det är skönt! 
 
Hon var (vilket inte var så konstigt såklart) svår i skänkelvikningar på långsidorna undan höger skänkel, men de släppte ändå sen. Övningen vi gjorde gick ut på att lägga valfri stor volt vid A och C för att sedan vända snett igenom i valfritt arbete för att sedan gå in på nästa volt. Så det blev ett litet evighetsarbete av volter och diagonaler!
 
I början fokuserade jag mycket på att få henne rak över diagonalerna och hitta den där bra och stabila formenoch när jag kände att jag hittat det gick jag över till skänkelvikningar. Hon var helt fantastisk i vänster sida, och mot slutet var hon faktiskt även riktigt bra i höger!
 
Sen la vi in lite galopparbete också på samma övning. 
 
Överlag är jag nöjd med passet, men det var ändå något som inte riktigt stämde. Jag tyckte inte riktigt att hon kom igenom som hon gjort tidigare pass, och hon var faktiskt lite bråkigare angående snodden den här gången än hon brukar vara, trots att vi t.o.m satte den lite lösare. Krånglade och höll på gjorde hon. Men ja, djur har ju också dåliga dagar så det var säkert något sånt!
 
 
LIL BABUSTYLE - Vem sa att man inte kan läsa tankar?

Åh, jag vill också till Rom! Hoppas du har det toppen där! Vill höra allt om det sen :)

Boel

Kul att läsa :D

Jessica Högberg

Läcker bild, hoppas ni har det toppen

Ida

Så kul med en klassresa :D

Moa Kandelin

Vilken fin häst :)

Days by Johanna

Härligt med klassresa till rom!

Emelie Andersson

Tycker ändå att du ska vara nöjd med passet :)

Hanna

sötnosen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress