4 september 2016

Framsteg!

Hästar

I torsdags var det dags för ännu ett dressyrpass på min Gypsy! ♥
Den här gången fick jag verkligen tid att skritta ihop henne ordentligt vilket hon behöver. Om man hittar ett bra utgånsläge i skritten blir hon lättare att få ihop sen och jag hittade ett bra läge!
 
Travade sedan fram och då var hon lite svår att få ihop till en början, men det bra läget i skritten satte i sina spår och sen blev hon så fin i traven. Hon hade också väldigt mycket energi genom största delen av passet vilket var ett stort plus! Vi jobbade tiometersvolter och öppnor vilket var bra lösgörande arbete, även lite tempoväxlingar. Detta var verkligen ett pass för Gypsy, ett pass med övningar hon behöver!
 
Som jag nämnt förut brukar hon börja dra ned huvudet (harva) när hon får mjölksyra, men nu gjorde hon det inte lika tidigt som tidigare pass den här terminen vilket visar på att hon börjar återfå sina muskler och konditionen efter sommarlovet.
 
En annan grej som jag tror hjälpte henne väldigt mycket var att vi även jobbade ökad skritt där hästen ska skritta på framåt med bra energi, men i lite lägre form. Då fick hon med andra ord sträcka lite mer på nacke och hals vilket jag tror var väldigt bra för henne efter att ha gått i den höga och ståtliga formen väldigt länge.
 
Är så nöjd med detta pass! ♥
 
LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior

Låter som ett bra pass!

Hanna

nej det suger med regn, man kan inte vara ute och röra på sig!

Amanda CL

Vad kul att det gick så bra! :)

Sv: ja alltid enklare då :)

Tilda

Åh vad kul att det gick så bra! Det är verkligen bästa känslan efter ett sådant pass <3

Gabriella

Åh så roligt med framsteg!!

Tilda Barkselius

Åh vad skönt att hon börjar återfå sina muskler och kondition efter sommaren :)

Vanessa

Skritt sägs ju vara det bästa för hästarna :)

Josefine

Härligt!

sv: Så braa :)

Emelie Andersson

Hon är så söt på alla sätt och vis! <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress