Som varje torsdag hade jag igår ett dressyrpass på min älskling Gypsy! ♥
Redan i stallet var hon ganska så seg och trött, men som tur var piggnade hon till väl inne på banan. Skrittade ihop henne ganska så ordentligt innan jag började trava fram henne. Jobbade mycket volter och lösgörande arbete som hon behöver.
 
Jag tyckte hon tog väldigt lång tid att få ihop, det kändes som att jag nötte och nötte, men att hon var nonchalant mot mina hjälper och att jag inte fick igenom henne till 100%. Gav dock inte upp utan fortsatte att jobba och oj, vad det lönade sig! ♥
 
Hon blev otroligt fin och följsam och gick av sig själv utan att jag behövde driva. Jättehärlig energi hade hon och galoppen höll hon ihop riktigt bra. Hon var otroligt fin på de böjda spåren och bara böjde sig perfekt nästan själv. Hon "haravde" inte heller förens den sista minuten så hennes kondition och muskulatur har verkligen blivit så mycket bättre nu! Så nöjd. ♥ 
 
Rätt bra exempel på att man aldrig ska ge upp och att den som väntar på något gott och kämpar för det aldrig väntar för länge, haha. För jag trodde verkligen inte att jag skulle få igenom henne, men sen bara lossnade det.
 
Min fina. ♥
 
Tilda

Vad duktiga ni är!! <3

sandra.

Så himla söt häst :)

ajlimullersandvik.blogg.se

vilken framgångssaga :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress