26 november 2016

Mellanläge.

Hästar

I vanlig ordning var det dressyrpass på min Gypsy i torsdags! ♥
Vi skrittade fram, och jag tyckte att hon hade ett bra utgånsläge att jobba vidare ifrån. Redan från start kändes hon relativt mjuk och framme, men som ni kommer märka senare i inlägget ledde det inte till så mycket.
 
Vi började jobba med skänkelvikningar för att lösgöra dem lite i bakpartiet och flytta bakdelen innanför spåret och detta gjorde hon galant för att vara så tidigt i passet! Hon blev nästan lite överambitiös och flyttade för mycket, haha.
 
Sen blev det trav- och galopparbete där hon inte riktigt kom igenom. Hon ville inte riktigt vara i jämn takt i galoppen och det blev bara någon lustig slänggalopp. Hon tog inte alls mina hjälper på samma sätt som hon brukar. Första galoppvändan var hon faktisk väldigt fin i formen och jag tänkte att "detta bådar gott", men det var tyvärr den enda fina galoppen som blev. Jag fick även höra av min lärare att de alla lärarna tycker att hon varit extra seg den senaste tiden och det kände jag av lite nu. Det ororar mig faktiskt lite. Jag vill verkligen inte att det är något fel på henne, utan hoppas verkligen att det bara är lite generell lathet hon sysslar med...
 
Vi gjorde även lite skänkelvikningar i galopp som gick helt okej, men inget att skryta med. Sista traven började hon mjukas upp och komma i en bra form, men det var mest i slutet. 
 
Överlag är jag nöjd med passet. Det var inget dåligt pass, många gånger var hon fin, men hon låg och pendlade mellan att vara okej och fin, om ni förstår? Ni som rider kanske känner igen det där läget när hästen hela tiden ligger på gränsen mellan att komma i bra form? Hästen är fin, men inte riktigt där den borde vara än så det blir bara lite halvt om halvt och man vet inte om det är bra eller inte? Lite där låg hon mestadels av passet innan hon kom igenom mot slutet; nära, men inte nära nog. 
 
Netti Starby

Vad tråkigt att hon inte mår bra och hoppas att det bara är tillfälligt! Kramis

Hanna

sån fin häst!

H

Skönt att du är nöjd med passet, och hoppas att det blir bättre och bättre :) kram

Liene Svärd

sv: Aha vad roligt. Sånt gick jag på när jag gick i nian för att välja program på gymnasiet fast jag visste redan jag skulle välja estet-musik.
Tack att du tyckte bilderna var vackra och visst är texten det, finns så många citat där ute.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress