15 maj 2016

Obekväm sadel.

Hästar

Red min älskling i torsdags och vi red ute för första gången, så härligt! ^^
Passet i sig var lite sisådär. Hennes dressyrsadel var helt isärplockad och jag hann inte sätta ihop den, så jag fick ta hennes vanliga sadel som jag inte ridit i på minst ett halvår, och det var minst sagt inte bekvämt, haha.  Stiglädrena blev inte alls jämna så red i stort sett hela passet utan vilket gav ännu mer tyngd på den obekväma punkten i sadeln. Nej, tur med sitsen hade jag verkligen inte den gången, haha!
 
Vi började rida fram och red dem mycket på volten och med tagen bakdel och liknande lösgörande rörelser. Mycket samlande jobbade vi och i början blev hon verkligen så fin! Som jag nämnt förut har Gypsy en dålig vana att börja "harva ridbanan", alltså dra ned huvudet, när hon blir trött och känner mjölksyra. Det brukar inte komma så tidigt i passet, men nu började hon efter bara tjugo minuter vilket gav en väldigt negativt påverkan på resten av passet. 
 
Så ja, i skrittpausen lät jag henne skritta ut ordentligt och sträcka på halsen för att vila, men det var svårt att få ihop henne igen. Hon var lite allmänt seg och hade inte riktigt energin eller samarbetsviljan. Vi jobbade även galoppbyten och till en början var hon väldigt nonchalant mot mina hjälper, men efter ett tag ryckte hon upp sig och vi fick till några riktigt fina byten.
 
Ändå helt okej nöjd med passet och min prinsessa! ♥
 
 
CAMILLAESI

Så fin häst :-)
Tråkigt att det krånglade med sadeln

Kram<3

Julia

Så söt häst!
sv: Åh ja visst är de så snygga! kram

Tuva Björnwall

så himla fin är hon!! :D

Tilda Barkselius

Vad jobbigt att det blev fel sadel!

Netti Starby

Oj vilket tufft pass ni har haft idag! Kram

ajlimullersandvik.blogg.se

sv: Ja, det var trevligt att kunna digga flera gånger, det var mycket fler bra låtar än vanligt,men därför var det svårare att hitta någon att heja på :P Mycket enklare när alla är värdelösa och en är mindre värdelös :P

det verkar awesome, att ha något man brinner för så mycket ^^

Josefine

Jobbigt de där med sadeln..

sv: Tack :)

IDA-FOTO

Så fin hon är!

Gabriella

Såå fin!!

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Fin bild :). Men tråkigt med sadeln :/.

MALIN

Så fin häst :) Hoppas att du får en bra dag imorgon! Kram

N

Kul att rida ute!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress