Jag blev utmanad av fina Emelie att göra den här utmaningen som cirkulerar i bloggvärlden just nu! Tack så mycket fina du! ♥ Här nedan kan ni alltså läsa mina svar, men jag känner att de bloggar jag skulle vilja nominera redan gjort den här så jag skriver bara mina svar. :)

Vad heter hästen som gjorde att du blev intresserad av just ridning?

- Oj, den här är svår! Jag vet att när jag precis började rida red jag mest en shettis som hette Minos de Star, men efter att jag ridit mer och mer blev jag mer och mer förälskad i en shettis vid namn Helisabeth. Ingen annan tyckte om henne så hon var alltid kvar att välja när man skulle välja ny häst så jag valde alltid henne och utvecklade en kärlek för henne. Då var jag forftarande mellan 4-8 års åldern tror jag, sen när hon flyttade blev det Darling och sen när jag var 12-13 blev det Grayson som dessvärre gick bort några år senare. Men han har alltid en lite extra stor plats i mitt hjärta. ♥ Så ja, haha, det har varit några hästar som hjälpt mig ganska mycket genom ridningen.

Vad spenderar du mest pengar på i utrustningsväg?

- Det är nog ridkläder och utrustning till mig själv då jag inte har någon egen häst att lägga pengar på till utrustning.

Hur kommer det sig att du fastnade för min blogg samt läser den än idag?

- Det var väl just att du också bloggar om hästar, men även om mycket annat. Du har fina bilder och det märks att du lägger ned tid på bloggen. Sen är du en sådan trevlig tjej också och att vi nu har utvecklat en liten kontakt utanför bloggarna med Facebook och mobilnummer förstärker bara den saken. ♥

 

Vad tycker du mest om att träna på, hoppning eller dressyr?

- Behöver jag ens svara, haha? Nejmen, dressyr, därför går jag i dressyrgrupp. :)

Hur skulle du beskriva din drömhäst i kroppsbyggnad, ras, färg och kön?

- Oj, det här är väldigt svårt. Jag tror inte direkt att jag har någon direkt bild på min drömhäst i huvudet, det är nog en liten såndär "jag vet när jag ser den"-känsla. Men jag är ju väldigt svag för skimlar och skäckar samt hästar som tycker om dressyr och kan mycket, men som man ändå måste jobba lite mer.

Vad föredra du mest att blogga om?

- Dans, ridning, musik/K-pop och sådant jag tycker om. Vill helst inte blogga om min vardag om det inte hänt något speciellt då jag inte tycker att det är så intressant att läsa själv. 

Om du fick säga en styrka samt en svaghet med den hästen du rider nu. Vad skulle det vara?

-Oj... Jag rider ju Gypsy, ett sto, en skäck, en D-ponny, tio år gammal, ras är jag osäker på, men lite mer åt det kraftigare hållet. Hennes styrka är att hon verkligen försöker när hon tycker att något är kul och är på humör, då blir hon väldigt ambitiös och samarbetsvillig. En svaghet är att hon ibland blir lite lat och får slut på energi, men konditionen har verkligen blivit så mycket bättre sen jag började jobba med henne och det ska hon ha en eloge för.

Vilken hästrelaterad matriell sak använder du mest? Kan vara både till dig och till hästen. 

- Ingen aning, haha, måste väl vara mina ridkläder.

Vilken person betyder mest för dig?

- Det finns så himla många, men förutom mina föräldrar är det mina närmsta vänner. Ni vet vilka ni är. ♥

Vilka likheter ser du både på dig själv och din häst?

- Engagerar oss när vi verkligen vill och tycker något är kul och viktiga, men kan ibland bli lite lata även om vi egentlien är produktiva, haha.

Vilket är ditt favoritminne?

- Har väldigt många bra och det är väldigt svårt att välja, men jag måste säga att klassresan till Malta 2013, när jag träffade Robin Stjernberg, äntligen fick besöka Verona och när jag träffade Linn för första gången hamnar högt upp.

Linda

Vilket roligt inlägg! :)

Denise

Rolig utmaning! :D

Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevardkönhetsbloggare hos Beautyboulevard

Det är så himla roligt att hoppa!! :D Härligt inlägg! Kram

Gabriella

Roligt att läsa!!

Natalie Honkonen

Så kul att läsa!:D

Linn Strömberg

Vad roligt att läsa!

MALIN

Vilka bra frågor! Kul att läsa igenom! Kram

isasriddagbok.blogg.se

Åh, jag är oxå svag för välutbildade skimmlar!!

N

Kul inlägg!

Emelie Andersson

Åh vad roligt att läsa, tack för att du gjorde den :) <3

Jasmine

(Sent) Svar: Tack för kommentaren om mina påskcupcakes.
Kram

IDA-FOTO

Så kul att läsa :D

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Roligt inlägg :D. Älskar sånt här :)

Ida - foto & häst

så roligt att läsa! :)

MALIN

Väldigt intressant att läsa! Hoppas du mår bra! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress