20 mars 2016

Delade meningar.

Hästar

Red i torsdags som vanligt på min älskling och jag har lite delade meningar om passet, haha.
Värmde upp och tyckte att jag hade ett bra utgångsläge i skritten som sen höll sig hyfsat i traven. Jobbade och jobbade, men tyckte inte hon kom igenom ordentligt. Hon låg bra på bettet, men blev lite "stum" i nacke och hals och stretade emot lite vilket gjorde att hon inte kom igenom helt. Gjorde lite självständigt arbete med att checka av hennes yttersida som jag alltid brukar börja med, men det hjälpte inte särskilt.
 
Vi jobbade mycket volter och även omvända galoppfattningar. Det var lite klurigt för henne, men när hon fick till det gav det ett bra lösgörande arbete, sådant hon behöver. Vi ökade och minskade mittvolten och fick jobba självständigt på våra omvända galoppfattningar.
 
Vi gick sen in i en övning med tiometersvolter och rakställda hästar på medellinjen och efterhand gick det bra, men hon kom ändå inte igenom helt. De sista tre minuterna var hon fin, men det var typ det, haha.
 
Det som är frustrerande är när man sitter i ett bra utgånsläge passet igenom och bara väntar på att hon ska komma igenom, men hon gör det inte. Men ja, det var väl inte riktigt hennes pass. Hoppas på att det går bättre nästa gång. 
 
Min älskling, älskar henne så mycket. ♥
 
miningalinn

vad fin den är!:)

Terese

Men vilken fin!

sv: Tack finingen!
Kram

Fanny

Hoppas det går bättre nästa pass!

sv: eller hur O.o Helt magisk är han!

Boel

Hoppas nästa pass går bättre :D

Netti Starby

Vilken söt häst! Kram

Cassandra Haraldsson

Åh så härliga bilder! :)

JoJo

så fin häst :)

sv; ja jag känner att jag behöver en lugn helg och att jag får vila upp mig lite :) jag är jätteglad att bilen gick igenom :D hoppas du har en fin helg du med! kram

Carina

Sá vacker!! :) Kram!

Josefine

Sötte bilder!!

Tuva Björnwall

så himla söt!! håller med om att det är störande när man känner att dom kommer lossna alldeles strax också gör dom inte det..

Josefine

Går tyvärr inte alltid som man vill, blir bättre nästa gång ska du se :)

sv: Tack :)

Erika

Så himla söt!

Tilda Barkselius

Åh så fin hon är!!

Celine

Så söt!

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Jag som inte kan något om hästar tycker det är kul att läsa sånt här, det är som ett helt annat språk :-p. Jättefin hon är :D.

Tilda

Åh så fin hon är!! :)

CAMILLAESI

Vilken fin häst :)

MartinaOlsson

Vinn två stycken posters från Design by Moritz! :)
http://martinaolsson.myshowroom.se/58694/tavling-vinn-tva-posters-fran-design-by-moritz/

Ida - foto & häst

så söt!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress