11 mars 2016

Bomarbete!

Hästar

Ridning igår igen på min prinsessa och för de andra eleverna var det hoppvecka så vi utnyttjade hindrena som låg framme och körde lite bomövningar!
Började värma upp och hittade ett fint läge på henne redan från början. Fick jobba rätt mycket på att få igenom henne i sidorna på volterna för att verkligen sätta böjningen i nacken, men det blev bättre efter hand.
 
Vi hade en bomserie på långsidan och en båge med två kortare bomserier som vi fick kombinera och rida bäst vi  ville utifrån vad som passade vår häst bäst. Gypsy var duktig och fin över bommarna och ju mer vi jobbade desto mer lösgjord blev hon. 
 
Överlag är jag nöjd med passet och hon började i ett fint läge och var fin genom hela passet. Dock fick jag inte igenom henne till den grad jag brukar få förens de sista minutrarna, men med tanke på hoppveckan är det inte konstigt då hon är hopprädd och då spänner sig och blir lite ofokuserad. Så utifrån de förutsättningarna är jag nöjd med passet! Min älskling. ♥
http://siliiins.blogg.se

Kul med bommar :-)

coffeeandcupcake.blogg.se

Hoppas du får en trevlig helg :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Härligt att du är nöjd med passet :)

Jos

Låter härligt!

jessy

Roligt :D Hoppas du får en kanon helg, kram!

Tilda Barkselius

Vad skönt att du är nöjd :)

Julia

Åh så kul!
sv: Ja det hoppas jag med! kram

CAMILLAESI

Kul att du är nöjd med passet :-)

Hoppas du får en bra helg :-D

fanny

sv: jaha då förstår jag! Men det kommer nog gå superbra. Jag tror på dig. Kramar!

Flisan

sv: tack så mkt :D

Josefine

Roligt att du är nöjd! :D

Amanda - Exklusiv skönhetsblogg på BeautyBoulevard

Roligt med bommar! Hoppas du får en fin helg. :)

Karoline

Kul att passet kändes så bra, man blir så himla glad efter :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress