15 juni 2016

Språkskillnader!

Videos

Snubblade över den här videon på Facebook och tyckte den var så rolig!
Som ni vet är jag väldigt språkintresserad och läser både engelska och kinesiska i skolan. Då det koreanska språket är något jag lyssnar på i princip dagligen tyckte jag den här videon var väldigt rolig och intressant!
 
Det de gör är alltså att de säger kända namn på saker på engelska, koreanska, japanska och kinesiska för att höra skillnaden! Tyckte denna var väldigt kul och kinesiskan verkar ju vara det mest udda språket utifrån denna video att döma, haha.
 
 
CamillaEsi

är inte kinesiska svårt? :)

Gabriella

Sååå bra och rolig haha!!

Gabriella

Glömde namn hehe

Liene Svärd

sv: Ja precis :) jag gillade gå på fester för alla blev så öppna, då blev även jag mer öppen. Tänk om det alltid kunde vara så. Troligtvis om man lär känna folk bättre och längre tid, då behövs inte alkoholen egentligen.
Tack så jätte mycket, blir glad!

haha vilken kul video :D

http://siliiins.blogg.se

Rolig!! :D

Julia

Så himla bra video

Tilda Barkselius

Hahah det där var så kul att kolla på, älskar att allt var så konstigt på kinesiska :)

sandra.

hahaha så rolig :D

ja agustifestivalen är så rolig =)

Jens

Hej!

Vi såg din blogg och tyckte den var riktigt bra och innehållsrik! Vi skulle gärna vilja ha ett samarbete med dig och vår webshop för smycken. Är det något som låter aktuellt? Hör gärna av dig så berättar jag mer!

Mvh Jens

Louise

Är du intresserad av att vinna en klocka, kika då in på min blogg för att ha chansen att vinna :)
Ha en fortsatt bra dag.
Kram!

Alice

Åh, det är så intressant med språk!

Emelie Andersson

sv: ja det var skönt att han inte bråkade igår :)

Amanda CL

häftigt med kinesiska :O

sv: tack <3 mår lite bättre nu. är mest min ork som är rätt obefintlig just nu

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress