15 februari 2016

Framsteg på bett!

Hästar

I torsdags var det dressyrpass på Gypsy igen som gällde och det gick himla bra!
Fortsatte att köra henne på bett och jag känner hur jag börjar få över hackamorekänslan lite mer för varje gång till bettet. Hon var väldigt pigg vilket var udda för att vara henne, haha, vilket gjorde henne lite ofokuserad i början.
 
Efter lite uppvärmning och trixande med lite sidvärtsrörelser och tempoväxlingar började hon använda sin energi på rätt sätt och gick in i ett otroligt fint jobb. Tror detta var efter bara nästan tjugo minuter, vilket är skillnad mot lektionen innan då det tog nästan 40-45 minuter innan hon fick till en någorlunda form.
 
Hur som haver var hon jättefin och samarbetsvillig och vi jobbade tagen bakdel med en övning på medellinjen och två volter. Väldigt fin var hon och jag kan inte annat än säga att jag är väldigt nöjd. Veckan innan var verkligen inte hennes vecka och jag fick höra att hon varit väldigt seg på andra lektioner också den veckan, så det var verkligen roligt att se en glad, pigg och samarbetsvillig Gypsy igen. ♥
 
Nästa lektion ska vi ha vår terminshoppning, haha. Jag trodde att jag hade missat den då de skulle haft den för några veckor sedan när jag inte var med, men de hade tydligen inte hoppat då så nu ska vi göra det nästa lektion istället. Blir ju lite spännande, haha, har knappt hoppat på ett år. Men sitter ju på bästa hästen och då kan det inte bli annat än bra, oavsett vad som händer. ♥
 
 
Matilda Johansson

Fin häst! :)

Ebba Granholm Ström

Så söt!
Sv, Ja verkligen :)

N

Åh så fin!

sommarblom.blogg.se

Gud så söt!

coffeeandcupcake.blogg.se

Hoppas du fått en bra start på veckan ^^

Hanna

det var helt underbart att han var hemma, en bra söndag verkligen!
hoppas du haft en bra måndag!

Denise

Kul att det gick så bra! :)

Linn Strömberg

Åh vad kul att hon samarbetade :D

ISABELLA

Så kul att det gick bra! :)

Tilda

Roligt att det gick så bra! :)

jennifer

Åh vilken sötnos! Vad är det för ras? :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress